• Gobi

Vad är er gräns för hur mycket ringarna får kosta?

Hoppas att ingen tar illa upp av denna fråga. Men jag undrar vad som är brukligt att betala för förlovningsringar/ vigselringar? Har ni slät förlovningsring eller med diamanter? Hur ser er vigselring ut? Massor av frågor men jag vill få inspiration och lite info.

• Svar på tråden Vad är er gräns för hur mycket ringarna får kosta?
  • vanessa

Jag har hört något om att ringen "ska" kosta som en månadslön för mannen... Men jag vill ha en likadan som förlovningsringen, en helt slät i rött guld och den kostar ungefär 1000 kronor. Jag klagar såklart inte över att den är så billig utan är tacksam över att kunna lägga några kronor mer på festen istället!

• Bridezilla ; )

Våra ringar kommer att kosta totalt 30 000:-. Förlovningsringarna 8 000:- och min vigselring 22 000:-. Allt är i gult guld och vigselringen har fem stycken princess-diamanter.

Vi har själva designat ringarna med hjälp av en guldsmed och vi hade innan bestämt att ringarna skulle få kosta ca 30 000:-

• Aneta

Hej läckra ringar måste då jag säga.
    Min ring i vit guld och 5 stenar den största är slipad som ett hjärta och putsning av förlovningsringarna + gravyr gick på
    10 700 kronor. vi är supernöjda med våra

• Kullan

Våra förlovningsringar kostade 3500:- totalt och min vigselring kommer att kosta 4995:-. Lagomt tycker jag och jag skulle dessutom inte vilja ha någon annan ring ens om jag hade onätt med pengar :)

• W2Bsoon

Våra förlovningsringar kostade 4000kr och min vigselring kommer kosta ungefär 9000kr. Maxgränsen satte vi till 10000kr.

• Pixie

Vi vet inte exakt vad ringarna kommer att gå på, vi ska byta ut våra förlovningsringar också.. Vi tror att vi kommer att hamna någonstans runt 20.000 kr för alla tre ringarna. Vi har valt att lägga lite mer på ringarna, eftersom vi kommer att gifta oss i hemlighet, och inte kommer att ha ngn bröllopsfest(= mkt lägre kostnader). Vi har alltså lagt budgeten främst på vår bröllopsresa och på ringarna..

• MonaLi

Min vigselring är helt slät i guld och kostar 1200. Jag ville att den skulle passa min förlovningsring, som är lite arbetad, och då blir det snyggast med en helt slät ring till tycker jag. Att den sedan inte blev så dyr gör ju inget!

• Linganlotta

Våra förlovningsringar kostade ca 3000kr för båda, de är enkla i matt guld. Min vigselring kostar 22900kr, men har 6 små briljanter och en stor i mitten. Jättevacker!!

• Linganlotta

Våra förlovningsringar kostade ca 3000kr för båda, de är enkla i matt guld. Min vigselring kostar 22900kr, men har 6 små briljanter och en stor i mitten. Jättevacker!! Vi hade egentligen tänkt någonstans runt 10 000 för vigselringen, men när jag såg den fanns det ingen återvändå!!! :)

• Kerstin2910

Vi har varsin slät "bullig" förlovningsring i rött guld, min 4mm och hans 5 mm. Kostade ca 5.000:- Nu har jag äntligen bestämt mig för en likadan vigselring fast i vitt gild och med en diamant i på 0,05 4.229:- Guldfynd. Finns en bild på www. vigselring. nu modell Inside. Enkeln och snyggt, men ändå något extra!

Svar på tråden Vad är er gräns för hur mycket ringarna får kosta?