Inlägg från: Hestia |Visa alla inlägg
  • Hestia

Flytta till Halmstad!?

Hej!
    Vi funderar på att flytta till Halmstad nästa år.
    Är det någon som vet lite om staden?
    Skall man ställa sig i bostadskö hos HFAB redan nu?
    Hur ser det ut med husmarknaden? (vi vill köpa hus efter ett par år)
    Skulle någon kunna berätta om vilka områden som anses vara bra, och vilka man skall undvika, om det finns några sådana?

Tack för hjälpen!!

• Svar på tråden Flytta till Halmstad!?
  • Hestia

Tusen tack för tipsen!!!

Anmäler oss till HFAB direkt nu då!

Teaspoon - Det var nog det billigaste hus jag någonsin hört talas om!! GRATTIS!! Har du bilder på det? *nyfiken*

• Hestia

MeLyAnA - Tack för tipset! Tyvärr har vi inte råd att köpa hus direkt - jag kommer börja mitt första jobb efter studierna i Halmstad i så fall, så vi har inga sparade pengar. Sedan väntar vi nog med att köpa hus tills vi vet att vi trivs bra!
    Tack för att du berättade om erbjudandet, så har jag lite tidsramar.
    När skall ni flytta dit? Hur kommer det sig att ni valde Halmstad?

• Hestia

Teaspoon - Jag har ställt mig i kö nu, hoppas på att få en hyfsad lägenhet nästa sommar!
    Tror att Kärleken är bra - min moster har hus där, och det är relativt nära sjukhuset (där jag kommer jobba). Men jag är öppen för lite var som! :)

Vet du om någon av de privata hyresvärdarna har hemsidor? Har hittat Jana, Cityfastigheter, Mandamus och Wennerholms via Halmstads hemsida, men ingen av dem verkar ha kösystem, så jag antar att det gäller att ringa runt när det börjar närma sig!

Tack för all hjälp, allihop!!

• Hestia

MeLyAnA - Vad kul! Vi bor i Malmö nu, men vill inte stanna här sedan (svindyra hus och dålig arbetsvillkor på sjukhuset...) :(
    Håller tummarna för att ni hittar något ni trivs med!!

• Hestia

TeaSpoon - Tackar för tipset!!

MeLyAnA - Jag pluggar till läkare och är färdig nästa sommar. Så jag jobbar inte på MAS, men vi har väldigt mycket praktik, så jag har varit på MAS de senaste två åren, och även om alla är väldigt trevliga och så så vill jag inte jobba där sedan...
    Jag är 23 år, fyller 24 nu i mars.
    Vet inte om jag får jobb i Halmstad heller, det är över 6 sökande till varje AT-tjänst. Men om jag inte får det så får jag vicka ett halvår eller så - det ordnar sig! :)

Svar på tråden Flytta till Halmstad!?