• Fru R

Sardinien är BOKAT!!! längtar.... tips?

Äntligen har vi bokat vår brällopsresa, det blir Sardinien. Verkar vara en ö som det finns en heldel saker att göra och uppleva. Vi kommer att ha hyrbil hela veckan och åka både till Korsika och över bergen. Bada i turkosblå vatten och dricka Italienskt vin och frossa i parmaskinka Är det ngn som varit på Sardinien är ALLA tips o varningar välkomna... har läst lite i de gamla tårdarna o de flesta verkar rätt nöjda. Alghero kommer vi att utgå från, men kommer att ta in på andra hotell än det vi bokat också då vi är ute på längre utflykter. Ngn som har ngn "lantgård, vingård" att rekommendera en natt på? Eller ngt speciellt hotell som är lyxigt, där man bara har råd att stanna en natt Hoppas ngn har Sardinien erfarenhet...Tack på förhand!

• Svar på tråden Sardinien är BOKAT!!! längtar.... tips?
  • Chricki

Hej Fru R
    Vi har också bestämt oss för att åka till Sardinien på bröllopsresa.
    Vi har inte bokat än men ska göra det i dagarna. Vilken resebyrå ska ni åka med?
    När åker ni? Vilket hotell har ni bokat?Hur många dagar blir ni borta? Var har ni hittat info bilder mm?
    Vad många frågor det blev hoppas att du har lust att dela med dig!!
    / Chricki

• Mrs. Simon

min mans mamma ar fran Sardinien....at alla goda percorino (farostar de har) HAr tyvarr inget tips om hotell agriturismo dock.....

• Mrs. Simon

ops pecorino menade jag. Jattegod den mest lagrade (liknar lite parmesanost ) med ett gott sotare vin till det

• 10na

En ganske så bra restaurant er Ristorante La Lepanto i Alghero. Jeg vet om enda en bra restaurant, jeg må bare prøve å huske navnet på den... Veldig trevlig og bra mat.

B)

• Fru R

Hej Chricki!
    Vad kul, ngn mer som ska till Sardinien!!!
    Jag tror att Sardinien är toppen, min chef är italienare o han säger att Sardinien är mycket vackert. Turkost blått vatten o kritvita stränder.

Fritidsresor är det enda bolaget som har resor till Sardinien, vi har försökt få tag på endast flygbiljetter men de blir nästan lika dyra som med inkl boende. Först bokade vi det finaste hotellet som heter Hotell Carlos med havsutsikt i Alghero men har nu ändrat oss och tar ett mindre fint hotell då vi ändå ska åka runt mycket med hyrbil och bo på andra delar av ön också några nätter. Onödigt att betala för middag på fina carlos hotellet då vi ändå vill prova olika restauranger.Det ingår nämligne halvpansion i priset.

Måste dock säga att ni nog måste boka omgående för både på Carlos och San Marco som vi nu har bokat fanns det bara 2 rum kvar.

Hittar ni ngt bolag som har bra pris på flygbiljetter får du gärna tipsa för helst skulle jag vilja ta in på olika hotell hela vägen.

Vi kommer att åka till Korsika, det tar bara en timme med färjan och 3 timmar med bil till färjan att ta sig till Benifacio på Korsika, ska vara jätte mysig stad. Sedan kan man åka upp i bergen och även besöka staden Sassari. Om man vill kan man åka över till Jet-set sidan o kolla in lyxlirarna... de håller tydligen till runt Olbia. Sedan tror jag att Alghero är mysigt också så ngn dag där ska vi ju tillbringa där också. Den allra allra vackraste stranden ligger på den nordligaste udden.

Mer än så har vi nog inte planerat.. vi bokade ju det slutliga hotellet idag...

Vi kan väl hålla varandra uppdaterade med information. Jag skulle vilja hitta ngn mysig lantgård att besöka, ngt genuint italienskt.. kan inte ett ord italienska men man får väl ta med lilla lexikonet...

Vi åker den 23/6, innan alla italienare o fransmän får semester... tror att det kan bli invation när de dyker upp.
    Lycka till, ring o prel boka!
    Höres
    /Fru R

• Chricki

Hej igen Fru R
    Å Vad det låter underbart. Börjar redan att längta ! Min blivande hittade biljetter med Ryanair via Frankfurt vidare till Alghero. 3000:- tur & retur för oss båda. Sedan ska min faster som bor i Milano hjälpa oss att boka hotell eftersom hon kan italienska.
    Hoppas att vi hinner sätta oss i helgen och planera mera. / Chricki

• Fru R

Det var verkligen bra pris, kanon då kan ni bestämma ännu mer själva var o hur ni ska bo o göra! Vi hittade inga avgångar som klaffade, isåfall måste man bo i Frankfurt eller London en natt.... Hittade ni så det passade in? När ska ni åka? Om ni hittar ngt specialhotell eller lantgård aom verkar bra vet du vem som är intresserad av tips

• lenaelena

Om San Marco är slut när någon vill boka, så kan vi tipsa om Picalé, (precis alldeles intill) där vi bodde och det var helt ok !
    Där pratade inte personalen svenska (tack o lov) men det fanns inget större matutbud på det hotellet, men nära till flera affärer och restauranger så klart.

• Chricki

Hej Igen
    Vi måste bo över en natt i Frankfurt på ner resan men inte hem då klaffar allt som det ska. Vi hittade ett rum i Frankfurt som skulle kosta ca 450 kr för oss båda. Tyckte att det var OK med tanke på att vi ändå kommer billigt undan med flyget.
    Tanken är att vi ska åka den 14 juni och hem den 23 juni. Gifter oss den 12 juni.
    / Chricki

• Fru R

Hej Lenaelena!

Jag har sett att du har koll på Sardinien i andra trådar. Vi har nu beslutat oss för San Marco, är det ok? Ligger det bra till eller är det långt till centrum? Berätta mer!!! Det står i katalogen att det kan vara störande med trafik, är det autobahn utanför hotellet...?

Vi vill ha bästa möjliga hotell närmast centrum. Vi kommer ju att äta inne i stan på kvällarna. Stränderna tar vi oss till med bil... Är tanken iallfall. Vi kan fortfarande ändra vår bokning så lenaelena alla din atipps är TOPPEN

Tack än engång!

Svar på tråden Sardinien är BOKAT!!! längtar.... tips?