• Arwen77

NÄR visste ni att h*n var den rätte?

Hur pass tidigt kände ni att er blivande (eller vad det nu må vara...sambo, pojkvän, flickvän...)var den rätte/ rätta? Och hur tidigt flyttade ni ihop? Förlovade er? Gifte er? Ni som nu gjort dessa saker!!
    Jag e varken sambo eller så än, men planerar att bli sen..Och jag vet att det är besvarat. Vi lugnar oss dock eftersom vi är nyförälskade än..och vad som helst kan ju hända. Fast jag har en känsla av att detta är rätt. Vi har bara setts i fyra månader..hehe.

• Svar på tråden NÄR visste ni att h*n var den rätte?
  • huldra_

Få se... Blev tillsammans när jag var nyss fyllda 19, han 20. Pluggade och bodde hemma hos respektive föräldrar, flyttade ihop efter 5½ år och förlovade oss i söndags - efter drygt 6½ år. Vi tar inga drastiska och oövertänkta beslut här inte!

• MeLyAnA

vi träffades på en folkhögskola och bodde i samma korridor så man kan nästan säga att vi bodde ihop innan vi blev tillsammans. Vi går här för andra året och bor i samma rum nu. Jag kände nog att han var den rätta nästan med en gång. Ungefär sammtidigt som jag började tycka att det var jobbigt med hans ex...typiskt nog...

• bröllopsängeln

jag misstänkte det första gången vi diskuterade värderingar och syn på relationer och livet i allmänhet....(på nätet)

Vi träffades och båda visste på en gång men vågade/ville inte inse det...3 veckor senare var vi tillsammans efter intensivt dejtande;) och i samma veva kanske en elle rtvå veckor senare började jag sova hos honom varje natt....ett halvår senare sa jag upp min lägenhet som dammat igen total=) Varit tillsammans i 2 och ett halvt år...och är fortfarande lika säker men lite tvivel bor nog alltid kvar i hjärtat pga rädsla......inte förlovad och int egift...ännu=)

• Miss Ida

Jag höll på att vela i många veckor inan vi överhuvudtaget blev ett par. Han var säker på en gång. Men sedan efter ett tag visste jag bara att bättre än så haär kan det omöjligen bli. Det är en helt annan känsla än vad jag någonsin haft förut, jag är helt enkelt bara säker. Vi förlovade oss efter fyra månader tillsammans och när vi gifter oss har vi varit tillsammans i ett år och en dag. ;) Svårt att råda i en sådan här sak, man måste känna själv! Lycka till!!!

• Kattfot

Det tog rätt länge, ca en halv sekund från det att jag fick syn på honom :D

Jag visste bara, på en gång. Visserligen var jag mitt uppe i ett samtal med två andra killar då jag råkade se honom på avstånd, men det samtalet tvärdog :D

• Fru Westin

ca 4 månaders mailkontakt, 2 månaders sporadisk telefon/sms-kontakt, en hel dags umgänge + ytterligare ett dygns umgänge där midsommarromantiken fick mig att inse det som han vetat sedan mitt första mail, vi var som gjorda för varandra..

Somliga är mer trögtänkta än andra....

• sinefa

Jag visste det på 2:a dejten när vi diskuterat värderingar, och han var väldigt intressant att lyssna på, hade egna tankar om bla jämställdhet och höll inte bara med mig och det jag sa. Vi tyckte väldigt lika i allmänhet, om politik, relationer osv.
    Dagen efter skulle han resa iväg och träffa sin sjuka pappa och vi sms:ade som galningar till han kom hem, att vi saknade varandra och längtade efter att träffas igen. Han var väldigt öppen med sina känslor vilket jag värderade högt!
    Jag minns än idag, när han stog och väntade på mig och jag var sen som vanligt och jag tyckte han var så vacker och han såg så glad ut när han fick syn på mig!

6 månader senare flyttade vi ihop, och nu på vår 1-årsdag förlovar vi oss, känns underbart!

• ChristiansBrud

jag kände tidigt att min fästman var den rätta. Efter 8 månader flyttade jag och vi bodde på distans i ett och ett halvt år, men vi sågs varje helg. När det sedan var dags för mig att flytta hem igen hade vi varit tillsammans i nästan två och ett halvt år, passade då på att flytta ihop, nu har vi bott ihop i ett år snart och för två veckor sedan förlovade vi oss. Giftermålet blir förmodligen inom ett par år

• bää

När man är nyförälskad tror man väl alltid att personen är den rätte? Åtminstone gör jag det. Sedan går det väl ett tag, man lär känna varandra och det blir bara mer och mer rätt.

Vi var i praktiken sambo efter ett halvår, skaffade gemensam lägenhet efter ett år och förlovade oss efter drygt två och ett halvt år tillsammans. När det blir bröllop återstår att se.

• ÅsaS

Jag kände att det var rätt från början. Hade haft lite otur med tidigare pojkvänner, träffat en massa skitstövlar och så, men denna gången kände jag att det var rätt! Vi blev tillsammans 6 dagar efter att vi träffats första gången. Förlovade oss ca 1 år och 2 månader efter det och har nu varit tillsammans i 4 år och förlovade i snart 3.

Bor ihop sen i somras. Hade gärna flyttat ihop tidigare men det blev så att min pojkvän flyttade 40 mil från vår hemstad för att plugga (det han pluggar finns bara här) och nu i somras flyttade jag också upp.

Inget giftermål är inplanerat ännu, ska plugga färdigt först och få ett jobb. Innan dess har vi inte råd...

Svar på tråden NÄR visste ni att h*n var den rätte?