• Arwen77

NÄR visste ni att h*n var den rätte?

Hur pass tidigt kände ni att er blivande (eller vad det nu må vara...sambo, pojkvän, flickvän...)var den rätte/ rätta? Och hur tidigt flyttade ni ihop? Förlovade er? Gifte er? Ni som nu gjort dessa saker!!
    Jag e varken sambo eller så än, men planerar att bli sen..Och jag vet att det är besvarat. Vi lugnar oss dock eftersom vi är nyförälskade än..och vad som helst kan ju hända. Fast jag har en känsla av att detta är rätt. Vi har bara setts i fyra månader..hehe.

• Svar på tråden NÄR visste ni att h*n var den rätte?
  • Bonadea

Jag har alltid känt att han är speciell. Vi kände varann lite grann i några år först. Förlovade oss när vi varit ihop ca 1 år och två månader. Lite mer kanske.... och vi gifter oss 6 mån efter förlovningen.

• Bonadea

Vi flyttade ihop på riktigt efter några månader, men egentligen bodde vi ihop från första stund :) Har bott ihop ett år nu.

• Bonadea

Till saken hör att jag haft ett tidigare långt samboförhållande (ca fyra år) men det var inte alls samma! Det är väl bara en känsla man har... att allting stämmer!

• julia*

Jag visste efter att ha sett en bild på honom och läst några brev. Sedan dess har han bara gjor mig mer och mer säker för varje dag. Jag har aldrig ens varit i närheten av att känna såhär för någon annan. Det känns som om vi delar hjärna och själ. Ibland vet man bara...

Vi flyttade ihop efter 10 mån och har snart varit tillsammans i ett år!

• Electric Lady

Omdedelbart, från det första han sa till mig (vilket var: Vilken är egentligen den bästa beatlesskivan?)

Fast det som hände var inte att jag tänkte "honom ska jag gifta mig med och få 10 barn", utan jag hanade i ett tidlöst tillstånd, bara nuet räknades och jag tänkte inte alls på framtiden.

• Mimsan

Nästan på en gång visste jag att jag hade hittat den rätta i mitt liv!Snart varit ihop 2 år,förlovade oss efter en månad,å bott ihop i 1 år 7 månader.Ska gifta oss snart....

• Kicker

Ja-aa.... Är inte heller så tvärsäker som de flesta andra här. Vi har haft både våra goda och våra dåliga stunder, och visst har jag tvekat ibland. Men nu är det inte läga att tveka mera, för nu ska vi få en bebbe ihop! Vi har det jättebra tillsammans, och älskar varann otroligt mycket, men en dans på rosor har det aldrig varit och kommer väl aldrig att bli. Försöker liksom hålla hjärtat varmt och huvudet kallt.

• CyberPet

Hur vet man att den man lever med är den rätte? Aldrig. Eller i alla fall inte förrän man ligger på dödsbädden. :D

Men han är helt rätt nu och jag älskar honom och vill leva med honom.

Petra

• Freja

Eftersom vi var vänner i cirka tre år innan vi blev tillsammans så kan man inte tala om kärlek vid första ögonkastet. Han hade däremot spanat på mig långt tidigare och kunde t o m redogöra för kläder jag haft på mig vid vissa tillfällen (vilket är mycket olikt honom att notera).

Vänner säger att vi är som ler och långhalm, att vi passar så otroligt bra ihop att de inte skulle kunna tänka sig någon av oss med någon annan. Vi brukar också få höra att när vi talar med varann är det nästan som att vi har ett eget språk, att vi förstår varann medan andra kan ha svårt att hänga med.

Och det är nog så det är. Vi är nog varandras tvillingsjälar. Visst träter vi på varann ibland, men det är aldrig över något annat är struntsaker, missförstånd. Han är den ende jag träffat som jag kan diskutera allt med, utan att bli trött på (vare sig vi är ense om en sak eller ej) och som aldrig kan få mig att känna "låt mig slippa".

Jag kan avslutningsvis säga att jag bara har längre förhållanden bakom mig, men vårt har varat i ca 8½ år.

/F :)

• vinterflickan

Jag visste första gången jag pratade med honom. Inom fem minuter hade jag frågat om han han ville gifta sig med mig. Några dagar senare var vi ett par. Vi flyttade ihop efter drygt ett år och förlovade oss några månader efter det, när vi gifter oss kommmer vi att ha varit tillsammans nästan tre år.

Svar på tråden NÄR visste ni att h*n var den rätte?