• galadriel78

Mysig restaurang i Stockholm???

Hej på er alla!

Jag och min sambo ska åka upp till Stockholm och fira vår 5-årsdag och nu undrar jag om ni har några tips på mysiga och romantiska restauranger som inte kostar multum för två korslagda sparrisar med lite droppad sås. ALLA förslag mottages tacksamt

• Svar på tråden Mysig restaurang i Stockholm???
  • Majsan80

Vill ni göra något kul så testa "Restaurangen" Lite dyrara men värt det!

•  Kaya ,fd Marlie

Resturangen är ju jätte coolt!

Jag håller med om att Fenix kanske är mer kul och mindre "Titta i varandras ögon en hel kväll"

Men man vill väl ha kul å bli lite full fast det är ett jubileum?
    Eller så är bara vi så,tycker att det blir så stiff på romantiska ställen utan ketchup å sånt.

• Majsan80

Ett tips är "Stiernan", en ny liten kvartetskrog på Söder med "lyxmat". Vi blev jättebra bemötta. Minuset är att man sitter jättenära andra gäster, alltså inget romantiskt ställe.

• Djursholms kapell

"Frippes" bakom Kungliga Dramaten är ett toppenställe, men de har stängt på måndagar. Verkligen läcker mat, och så rätt mycket kändisar från Dramaten som smiter in efter föreställningen, om man tycker det är kul. Inte vråldyrt!

Mindre och lugnare men ljuvlig mat har "Capri Due" på Tomtebogatan nära Karlbergs Station eller St Eriksplan i Vasastan. Billigare än ovan, men god mat och gudomliga desserter.

Martini, den italienska restaurangen vid Norrmalmstorg är också trevlig med väldigt god mat. Inte vråldyr men inte heller så mycket mysfaktor.

Cave de Roi, libanesisk restaurang om ni vill ha något kul. Jättemycket god mat till hyfsat pris och magdans ingår senare på kvällen, samt orientaliskt disko för den som stannar riktigt sent. Vid Huvudsta Centrum. Inte så mycket "titta varandra i ögonen" dock.

• Fru R

"Halv Grek plus Turk" ligger på Jungfrugatan 33. Det är en jätte mysig libanesisk restaurang där man beställer in många små rätter "meze" och alla plockar av allt. Om man är två kanske man beställer totalt 4 varma o 4 kalla rätter...

www.halvgrekplusturk.com

Ett annat tips är Gondolen, ligger vid Slussen, fantastisk utsikt och otroligt goda drinkar i baren. Strawberry Daquari. Där kan man äta på deras "bakficka" Det är alltså inte inne i exklusiva matsalen utan i en anslutande del närmare köket, det är faktiskt mysigare. De har samma kök men mycket bättre priser.Jätte god mat!

Ni måste lämna en recension på restaurangen ni slutligen valde

• Pixie

Jag skulle vilja rekommendera en restauran som heter Norrbacken och ligger i korsningen Rörstrandsgatan och Norrbackagatan. Restaurangen drivs av två killar med en hög ambitionsnivå. Priserna är kanske snäppet högre än normalt, förrätt från 90-150, varmrätt från ca 200-300 och desserter från 100-150. Alltså, ungefärliga priser. Maten är mycket god! Personalen har varit väldigt trevliga varje gång vi har varit där. Senast vi var där tog vi deras avsmakningsmeny som kostar 580/pers (tror jag). Den var kanon! Om ni är intresserade så boka bord, för restaurangen är inte så jätttestor och ganska populär.

Jag försöker bifoga en länk. Tror inte att det blir en direktlänk, så i så fall så får man klicka på Stockholm, Vasastan, och sedan Norrbacken. Restaurangguiden är ju bra även för att kolla in andra restauranger..

www.restaurangguiden.se/rg.asp&sprak=

Lycka till!

• addes hjärta

Lo Scudetto på Söder, Åsögatan är ett mycket bra alternativ. Mycket romantiskt och fantastiskt god pasta, som är mycket prisvärd. Man måste dock boka några dagar innan för att vara säker på att få ett bord.
    Hoppas ni får en mysig kväll!

• brudimaj

Varför inte prova min "favo": koh Pangang på söder.
    Thaimat som är super god och man sitter som mitt i en djungel med tillhörande ljud allt från apor till vattenfall, oväder och fåglar!
    Kanske inte romantiskt-romantiskt men så kul och gott!
    Det är jättepoppis så kom i tid för borden går fort åt. Man skriver upp sej på en lista då man kommer och får vänta på sitt bord i baren. Tror det finns några bord att reservera men är inte säker!

• brudimaj

JA! Måste oxå rekomendera La Famiglia på Kungsholmen.
    Där friade jag till min m2b.
    God mat och rutiga dukar! Trevligt och romantiskt!

• galadriel78

Tänkte bara skriva och berätta att det blev El Toro på Söder som blev vårt slutgiltliga val. En mysig tapas-bar med kanongod mat och dryck och vi njöt i fulla drag. En trerätters för två med dricka för 600:- bidrog oxå till den lyckade kvällen.
    De kan räkna med ett nytt besök nästa Stockholmsvistelse!!!! :o)

• Rama 38

brudimaj

berätta mer om la famigla. vi tänkte äta brölloppsmiddag där i slutet av maj......vet du om dom kan spela musik som kan höras i högtalare

Svar på tråden Mysig restaurang i Stockholm???