• galadriel78

Mysig restaurang i Stockholm???

Hej på er alla!

Jag och min sambo ska åka upp till Stockholm och fira vår 5-årsdag och nu undrar jag om ni har några tips på mysiga och romantiska restauranger som inte kostar multum för två korslagda sparrisar med lite droppad sås. ALLA förslag mottages tacksamt

• Svar på tråden Mysig restaurang i Stockholm???
  • Meddelande borttaget
  • galadriel78

Tack alla underbara människor för era härliga tips!!! Fler mottages gärna och så återkommer jag om hur det blev. *ler*

/galadriel

• Meddelande borttaget
  • Modesty-Clara

Söders hjärta, ligger mellan mariatorget och slussen, precis vid kyrkan...

• Female

La Cucina på Renstiernas gata på Söder är en otroligt mysig och genuin italienare med varm välkomnande stämning. Maten är otroligt god och vällagad. Man är alltid glad och nöjd när man går därifrån.
    En trerättersmiddag för två med vin kostar ungefär 700-800 kronor.

Dining Club på Gästrikegatan i Vasastan är ett nytt fynd! Här får man lyxigare mat till medelpris. Personalen är jättetrevlig. En trerättersmiddag för två med vin går på tusenlappen ungefär.

Därmot vill jag inte alls pusha för Fenix, som vissa andra här. Lite för svennigt för min smak.

• Wig

Kommer med några förslag jag också!
    Serwito - italienskt i city
    Sonjas Grek - grekiskt på söder
    Faros - grekiskt på söder
    Restaurang Amiralen på Djurgården
    Du hittar mer om restaurangerna på alltomstockolm

• Wig

Fenix är mysig men ligger ju mitt på Götgatsbacken, värsta krogstråket och kan nog bli ganska stökig framåt kvällen. Jag skulle inte gå dit för att fira vår 5-årsdag, utan snarare för att ta en öl med kompisarna

• Kräftan

www.nuovo.se

Nuovo är vår favoritrestaurang. Liten med jätte trevlig personal & förstås mycket god mat!

• Annsis

Håller med om Lux Stockholm, har nyligen avnjutit deras sexrätters avsmakningsmeny med tillhörande viner. Ojojoj... förutom att det var världens godaste mat och vin så var det otroligt bra service och trevlig stämning. Klart att rekommendera, inte billigt men ändå väldigt prisvärt.

Jag skulle inte rekommendera Fenix som romantiskt direkt... hellre då satsa på något av de italienska alternativ som nämnts ovan.
    /A

• Bubblan81

tycker du om Indiskt så kan jag rekommendera Happy India på Mariatorget, den ligger på St paulsgaten. happy India har prisvärd men god mat! Boka bord, eftersom de bara har ca 30 platser..
    Mums!!

Svar på tråden Mysig restaurang i Stockholm???