• galadriel78

Mysig restaurang i Stockholm???

Hej på er alla!

Jag och min sambo ska åka upp till Stockholm och fira vår 5-årsdag och nu undrar jag om ni har några tips på mysiga och romantiska restauranger som inte kostar multum för två korslagda sparrisar med lite droppad sås. ALLA förslag mottages tacksamt

• Svar på tråden Mysig restaurang i Stockholm???
  • LL-73

Om ni tycker om fisk så tycker jag ni ska gå till "Den gamle och havet". En jättemysig liten resturang. Det ligger på Nybrogatan, alldeles vid t-banestation Stadion.

Det var där min blivande man friade...

•  Kaya ,fd Marlie

"Fenix" på Götgatsbacken.
    JÄTTE god mat, och relativt billigt.
    Super mysigt!!!! Verkligen att rekomendera.
    Allt från Thaikyckling till Lax.

Eller Pig n Whistle (felstavat) i Söderhallarna.
    Jätte mysigt och trevligt.

Amerikans krogmat typ.

• lottac

Hej!
    Här kommer lite förslag!
    Beirut Café - Engelbrektsgatan, gott för den som är sugen på libanesiskt
    Ett tu tre - Fridhemsgatan (tror jag)har inte varit där själv men går ofta förbi och det ser så mysigt ut!
    Razmoni - indier vid Fridhemsplan, GOTT!!
    Zucchero, italienare på söder
    La Familglia, Alströmerg, Gott och italienskt..
    Mykonos Taverna, grek på St ERiksgatan, kanske inte så romantiskt men ack så god mat!
    Den Andalusiska Hunden, Kungsbroplan

Oj det finns så många! Gå in på Alltomstockholm...
    Hoppas ni får en fin helg!
    /C

•  Kaya ,fd Marlie

www.fenixbar.nu

Nu när jag såg bilderna och menyn därifrån så vill jag rekka det ännu mer!!!

• Åsa-Marie

Malaysia om ni gillar sådan mat. Vår favvorestaurang. Ligger på Luntmakargatan vid Odengatan!

• Sessie

En av mina favoriter är Sonjas Grek som ligger på Söder.. Åsögatan tror jag.

Paganini i Gamla Stan är en annan...

• Sunshine Girl

Min absoluta favorit är La Famiglia, där började vi att fira vår 1 årsdag och så har det fortsatt år efter år
    www.alltomstockholm.tv4.se/E/V/STOSE/0000/21/57/1.html
    Det är inte den billigaste restaurangen men dock inte den dyraste - MYCKET prisvärt!! Det är inte en bar som ställena vid Götgatan, utan det är "ren" en rest. En underbar restaurang! Deras potatiskroketter får det att vattnas i munnen på mig....

• Sunshine Girl

Glömde.. Rest. ligger på Alströmergatan 45, lagom avskilt och romantiskt
    Ett hett tips är att boka bord i förväg och inte samma dag, då det ofta är fullbokat..
    Smaklig måltid!

• Majsan80

Testa "Lo Scudetto"! Vi var där på vår förlovningsdag. Det är en omskriven italiensk restaurang med underbar mat.
    De har högst 15-20 sittplatser så den är väldigt liten och mysig.

Strix på Drottninggatan är också mysigt!

• Kixen

Jag håller med, Lo Scudetto på Söder är suveränt romantiskt!!!
    Fler som förresten varit på Lux Stockholm??? (ok, det var min fästman som betalade...) Den godaste maten jag någonsin ätit!!
    www.luxstockholm.com
    K

Svar på tråden Mysig restaurang i Stockholm???