Inlägg från: Zmoothie |Visa alla inlägg
  • Zmoothie

Kalla fakta: Knutby

Tyckte att det var bra, inte vinklat åt något håll -vilket jag var rädd för. De första trailersarna (hur säger man??) tyckte jag gav en dålig bild, men nu har det ju kommit fram mer uppgifter och så.

Tyckte de gav en bra bild öht, att det faktiskt är normala människor i församlingen och inga verklighetsfrånvända sektmedlemmar. Att det är vissa personer i ledningen som hamnat del bara. Blev positivt överraskad av programmet!

Säger som du - de tror ju ungefär som jag. Små skillnader i det där med Kristi Brud (fysisk person??) bara, men annars. Sen tyckte jag det var roligt att se min gamla "barndomspastor" (Lars-Ivar, ordförande pingströrenlsen) på tv. :D

Som sagt , positivt överraskad - inga konstiga vinklingar, inte subjektivt. Bara "så här är det". Bra gjort, Kalla fakta!

• Zmoothie

Ok, ska erkännas att jag bara såg på dokumentären med ett öga (gisa vad det andra ögat gjorde - BT. ;) ), men det jag såg gav en betydligt mer human bild av församlingen och dess medlemmar än vad som media gjort tidigare!

Tycker inte heller att allt som sades var förenligt med sunda kristna värderingar och tankar, och visst har de dragningar åt "sekthållet".

Men jag tycker det var en bra dokumentär, för de bara tog fakta och intervjuer och försökte inte vinkla på något sätt, utan bara presenterade den information de hade - "såhär är det, såhär säger församlingsmedlemmarna, det här har vi kommit fram till. Bilda dig en egen åsikt". Skönt och uppfriskande i allt mediebrus och halv(hel??)lögner som överröser oss.

Stämde också bättre med det lilla jag hört om församlingen från "tredjehandskälla". Jag menar, de är vanliga människor som kanske fått lite skeva uppfattningar om vissa saker, men de är inte mördare och sexmissbrukare hela bunten! (Vilket åtminstone jag får intryck av är lite den bild media sänder ut...)

Svar på tråden Kalla fakta: Knutby