• Marie brud 22/5-04

Marängsviss till efterätt?

Vi funderar o funderar på desserten. Nåt som vi älskar o som de flesta älskar är ju marängsviss. Lite mastigt kan tyckas, men om det serveras med mycket frukt tycker jag det är helt ok. Jag kollade rutiga kokboken o där står det faktiskt att det är en klassisk efterrätt o kallas för hovdessert. Låter ju inte illa... Får fundera lite till!

• Svar på tråden Marängsviss till efterätt?
  • mooogn

Marängsviss är en höjdare! Kör på det Men det kan nog -som du skriver- vara en idé att servera en hel del frukt till

• ulliania

är det en varm dag så passar det ju perfekt tycker jag lätt att göra och förbereda och alla tycker nog om det.
    Kram U

• *Juniphé*

tjaaa... förbereda och förbereda? Men däremot går den supersnabbt att "slänga ihop". Å gott som sjutton är det också!

• Squeezetoy

På sommaren brukar jag göra marängsvissen med kiwi och jordgubbar i istället för banan. Det känns liksom lite med sommarfräscht.

/Ingrid

• Marie brud 22/5-04

Det var ju det jag sa! Alla älskar det:0)
    Det känns som det mycket väl kan bli "hovdessert"

• vinterflickan

Det är det godaste som finns!!!

• Meddelande borttaget
  •  Kaya ,fd Marlie

Jag personligen gillar det inte,men jag vet att en del gör med varm chokladsås till.
    Det ska tydligen vara jättegott.
    Sån där god enkel på florsocker,kakao och mjölk eller vad det är.

• mooogn

Cookie Dough:

Det beror ju på vad för sorts fest och meny man har tänkt sig. Vill man inte köra på det "traditionella", så har man händerna fria att göra i stort sett vad man vill. Underbart, tycker jag!

• Kaffemoster

Kan vara svårt att förbereda .. tror att marängerna kan bli "blöta" om den görs för långt innan .. fast har ni folk i köket så kan ju var del förberedas innan och blandas i sista minuten.
    Mumsigt tycker jag!

Svar på tråden Marängsviss till efterätt?