• nallemaja

Slippa röda prickar vid rakning?

Jag vet att jag har hört om någon sorts "creme" för tjejer som man kan smörja in sig med i bikinilinjen och under armhålorna efter att man rakat sig för att man inte ska få sådana där irriterade röda prickar. Är det någon som vet någon sådan, vad den heter och vart man köper den. bor i Göteborg.

• Svar på tråden Slippa röda prickar vid rakning?
  • Meddelande borttaget
  • nallemaja

Nu hittade jag nått fast det fastnade i filtret koperade in all text. Får se om den dyker upp. Det var i alla fall något som hette invit hygiene.

• Malmöflicka

Jag fick ett tips om att stryka på deodorant på den nyrakade huden, både armhåla och bikinilinje. Det funkar jättebra på mig!

• mrs taylor

Jag använder barnolja som jag smörjer på huden efter rakning. Helt perfekt!

Jag har inte haft några problem med röda prickar alls sedan jag började med detta.

• cherlindrea

Jag använder raklödder och Mach3-hyvel och har aldrig problem med röda prickar.

• Maica

Vassa rakblad,rakgel och barnolja eller apotekets intimcreme (rosa/vit tub)efteråt.
    Wet Platinum är superbra. Till både det ena och det andra... Kan även användas i håret om det är tovigt och/eller elektiriskt.

• Filur

Jag rakar mig i duschen och använder då barnolja som rakcreme. Jag har aldrig några röda prickar men jag rakar mig varje dag så min hud har kanske vant sig!

• kea76

nallemaja (och ni andra):
    Jag köpte för ett tag sedan Invit Hygiene som ska vara"desinficerande rengöring".
    Men för mig blev det inte bättre, alltså fortfarande trista röda prickar. Tänkte bara ge min erfarenhet av denna :)

• Squeezetoy

Att badda med något alkoholhaltigt efteråt dämpar de röda prickarna. Typ ett ansiktsvatten med alkohol eller alsollösning, det dödar bakterierna.

/Ingrid

• anderssonskan

LR-international har ett rakbalsam för män (utan lukt)inside tror jag den heter. den är kanon på all irriterad hud ifrån rakning till solbränna.

• Tesan

nallemaja: Det finns att köpa på kondomeriet här i Gbg! Ser ut som en blå gelé. Den är super!

• nallemaja

Tessan!
    Det var nog den jag tänkte på. Vad heter den?

• Tesan

nallemaja: Jag vet tyvärr inte vad den heter. Men dom vet ju där. På kondomeriet alltså!

• wanel

det blå kletet är ganska säkert Invit hygiene. KOndomeriet har det säkert eller tex lustjakt på internet. Det är en bbakteriedödande gele som är gjord gör att rengöra s*xleksaker ( som kan förstöras av tväl o vatten) och den funkar kalas mot röda prickar.
    ANg Wet millenium så funderar jag på vilket sorts silikon det är for om det är olje silikon så lägger den sig mycket riktigt på huden som en hinna, men problemet är att hinna blir kvar med bl a risk för svamp som följ. Tänk er att gå med ett plastfolie lager i en veckaa.... det blir ungefär så. SÅ det är nog bättre att använda nått bakteriedödande efterår, vad som helst igentligen.

Svar på tråden Slippa röda prickar vid rakning?