• Lilla Humlan

Litet bröllop i Lund

Jag och min sambo skall gifta oss i augusti, problemet är bara att vi inte kan hitta någon lokal att ha festen i!!! Vi kommer vara ca 60 personer, i Lund. Är det någon som har något förslag? Hur hittar man lokaler, Gula Sidorna har nästan ingenting!

• Svar på tråden Litet bröllop i Lund
  • Pagan

AF borgens källarlokal är lagom för 60-talet personer. Vi var där på vårt bröllop och trots att lokalen inte ser mycket ut utan pynt, så blev den jättefin till vår fest.

Lycka Till

• Duschan

Kolla med studentkåren/kårerna,eller nationerna. De har ofta tillgång till superläckra gamla lokaler!

Kolla in Lund-länkarna på denna sidan, det finnas MASSOR
    www.utsikt.nu/links/links3.asp&rubbis=16

Lycka till, själv letar jag lokal för 20-25 pers i Borås med omnejd.

• simsson

Hej Lilla humlan

Vi har hyrt en lokal som heter Rotundan och den tillhör en koloniträdgård på Nilstorp i Lund. En väldigt mysig lokal som är helt rund med massvis av kulörta lampor runtomkring, väldigt romantiskt och det känns faktist inte som att man inne i en stad. Priset är 800 kr.

• Lilla Humlan

Hej Simsson!
    Det låter som en jättefin lokal, med lagom pris ;)! Du har möjligtvis inget telefonnummer dit?
    tack Duschan och Pagan för tipsen, vi skall kolla upp det oxå!!!

• Tjingeling

Logen finns ju i Lund, där hålls måna bröllopsfester. Är på en gård precis utanför Lund.

• simsson

Lilla humlan

Det är min sambo som har telefonnumret dit så jag ber att få återkomma med besked senare.

• Lilla Humlan

Simsson,
    åh, snälla skynda !!! :) Det killar så i magen!!!

• simsson

Hej

Nu har sambon kommit hem och han som man bokar hos heter Göran Månsson och har telefonnummer 046-13 31 69. Vi har bokat den 5 juni så det datumet är redan upptafet. Han berättade att det är många som bokat kring det datumet då det är många studenter som går ut, annars skall det nog inte vara så svårt. Jag skall tillägga att toalett finns i en lokal en liten bit bort. Kök är i en gammal kommunvagn utanför men där finns allt du behöver förutom tallrikar. Utanför lokalen är en fin lekplats och till sommaren skall de utöka med nya gungor bla. Lokalen är lite sliten men ack så romantisk.
    Lycka till i jakten och skriv och berätta om ni tar lokalen eller inte.

• simsson

Hej igen

Jag glömde tillägga att jag var på bröllop där förra sommaren och lokalen passade verkligen till det ändamålet. Då det är så grått och tråkigt ute så kanske lokalen verkar sämre än vad den är.
    Lycka till.

• Lilla Humlan

Hej igen Simsson!

Jag har pratat med honom idag, och vi skall dit och titta på lördag! Det verkar så fint, och att ni har varit där på bröllop och själva väljer att vara där säger ju något om platsen!

Vad vi nu funderar på är hur vi skall fixa tallrikar! Hur gör ni? Skall ni hyra, och vart isåfall?

Det är ju en del detaljer att tänka på...

• simsson

Vi funderar på att hyra, har fått ett tips på jätte billigt porslin från de som gifte sig där förra sommaren men har inte hunnit kolla upp det ännu. Skriv gärna efter ert besök och berätta om ni tar det eller inte.

Kram

• simsson

Hej lilla humlan

Är nyfiken. hur gick det? Gillade ni det eller tar ni något annat?

Simsson

• Lilla Humlan

Hej Simsson,
    vi bokade det för en timme sen! Den 31 juli!!! Det är spikat om det inte blir så att vi inte får någon vigselförättare (vi skall gifta oss borgerligt)

Tack för ditt tips, Rotundan är ju jättefint! Det är precis så som vi vill ha det!

Lilla Humlan

• simsson

Hej lilla Humlan!

Ett tips till, det bröllop som vi var på där tidigare gifte sig i sin trädgård på koloniområdet. Men man skulle lika gärna kunna gifta sig utanför lokalen på gräsmattan om man vill det. Jag tycker det hade varit mysigt. Lycka till.

• Lilla Humlan

Hej Simsson!
    Det låter jättemysigt att gifta sig i sin trädgård i koloniområdet! Och sen strolla bort till festen!
    Vi kommer att gifta oss i en trädgård vi med, men det blir i min familjs sommarstuga i Beddingestrand. Bara våra föräldrar och syskon får vara med.
    Det är en speciell plats för oss båda, men särskilt för mig. Där har jag en stor del av mitt hjärta. Det är också den första plats vi var på när min sambo flyttade hit från Island. Så det är laddat!
    Lycka till ni med.

Svar på tråden Litet bröllop i Lund