Inlägg från: monalisa |Visa alla inlägg
  • monalisa

Ni som kan Uppsala

Jag ska ju börja plugga i Uppsala (jippi!!!) och sitter nu och tittar lite smått på lägenheter där. Min fråga är vilket/ vilka områden som är trevliga och lämpliga (ska läsa läkarprogrammet), har liksom ingen koll!

Tack på förhand!

//ML

• Svar på tråden Ni som kan Uppsala
  • monalisa

Jag hade väl tänkt köpa en liten lägenhet. Studentlägenheter är så dyra så det blir billigare att köpa en liten. Känner mig för gammal och bekväm för att leva korridorliv...

I Luthagen har jag sett några trevliga. Hur är Kåbo? Det ligger ju nära.

Ser fram emot fika! Känner ingen i Uppsala!

• monalisa

Hestia! Nä, karln är inte så pigg på att flytta med så jag tänker sova där när jag känner att pendlingen tar för mycket tid i anspråk. Känns spännande faktiskt, som när jag flyttade hemifrån första gången! Låter kanske konstigt, men jag tycker det ska bli lite skönt att ha ett eget krypin där bara mina regler gäller. Det bästa av två världar!

• monalisa

Hestia- Nej inte så farligt, vi bor i Stockholm så det skulle med bil ta en timme att åka. Men dels inbillar jag mig att 10 timmar/ vecka är, åtminstone i perioder, dyrbar studietid, dels räcker det att jag sover i U-sala 10 nätter/mån för att hämta hem det i bensinpengar.

Hur bodde du själv? Och pluggade inte du utomlands en period?

• monalisa

Fenomena- den 19:de är det upprop,så då är jag ju där! Ska hålla koll på den andra tråden!

• monalisa

Icapika - jag vet att folk gör det och det är många som höjer på ögonbrynet när jag säger att jag vill köpa lägenhet i Uppsala. Men jag är helt enkelt för..lat, eller bekväm..för att pendla i dryga fem år

Tack för tipsen också! Det blir nog till att åka på ett par visningar till Luthagen!

• monalisa

Hestia- det dyker säkert upp en och annan fråga med tiden!

Jag har hittat en liten lägegenhet som verkar vettig i pris, den ligger i Somarro, nån som har något att säga om det området?

Svar på tråden Ni som kan Uppsala