• lraihle

Gravid, lösa ekonomiskt

Hej!
    Har ett problem, och unrdra om någon kan hjälpa oss.
    jag är garvid med tvillingar. Jag pluggar och mannen jobbar. Vi vill behålla men vet ej hur vi ska ha råd med endast en lön. Kan man söka något slags bidrag eller??
    mvh

• Svar på tråden Gravid, lösa ekonomiskt
  • Electric Lady

Smulu

Jag är ju långt ifrån någon expert, men jag har väldigt svårt att tänka mig att A-kassemedlemskap är kopplat till föräldraförsäkring. Någon annan som vet?

fru nic: Där ser man, högre och högre bud hela tiden. Det var ju härligt.

• kulan

Håller med Kajola! Har man inte råd att ha barn tycker jag att man ska skydda sig ordentligt.

Men nu när läget är som det är för trådstartaren så hoppas jag att de löser det hela med alla goda råd de fått!

• grön brud

Sök upp någon tvillingförening. Dom har kanske någon typ av förmedling av barnvagnar och annat dyrt som man inte sliter ut.

• Electric Lady

Jag tror att det finns åtminstone 1000 sätt att hjälpa trådstartaren som är bättre än "använd kondom"

• eja

Håller helt med EL i den här frågan.

Känner f ö en liten familj där hon är arbetslös och han studerar. De har det inte lätt, men de klarar sig och är lyckliga. De är rörande överens om att deras barn är det bästa de någonsin gjort.

• Linnie

Det finns massor av studenter som har barn utan någon annan inkomst än studiemedel och den allra lägsta föräldrapenningen. Visst, det är ingen dans på rosor, men det fungerar! Det är väl en fråga om att prioritera. Saker och kläder till barnen kan man säkert få/låna av vänner och familj.

Kolla upp försäkringskassans regler på www.fk.se, där finns en simuleringsfunktion där du kan se hur mycket pengar du får ut. Du kan också hitta information om bostadsbidrag där.

Grattis till graviditeten!

• nina.t

Ta reda på vilka bidrag ni har rätt till.

Köp begagnat! Barn växer ifrån sakerna så fort ändå.