• lraihle

Gravid, lösa ekonomiskt

Hej!
    Har ett problem, och unrdra om någon kan hjälpa oss.
    jag är garvid med tvillingar. Jag pluggar och mannen jobbar. Vi vill behålla men vet ej hur vi ska ha råd med endast en lön. Kan man söka något slags bidrag eller??
    mvh

• Svar på tråden Gravid, lösa ekonomiskt
  • Freja

Du kan säkert få en del bra svar här. Annars kan du vända dig till BTs systersite:
    www.familjeliv.se

Där finns det garanterat svar du kan få på denna fråga.

/F :)

• hea

Grattis till två små underverk i magen!
    Ni har rätt til barnbidrag-2x950:-. Har ni en gemensam bostad på högst 100 kvm kan ni söka bostadsbidrag-kolla med försäkringskassan.
    Har du någonsin jobbat eller har du alltid pluggat? Har du aldrig jobbat är du berättigade tll föräldrapeng enligt garantinvån(tror det är 60:-/dag). Kolla med försäkringskassan-dom har en hemsida med mycket info!
    Hamnar ni under existensminimum har ni rätt till socialbidrag-isåfall kontaktar man socialförvaltningen där man bor för en tid(var beredd på att få lägga fram inkomster för flera månader bakåt och ev. skatteåterbäring 2003).Lycka till!
    Det löser sig på något sätt så njut av magen och ta det lugnt.Kram på dig!

• kajola

Har man inte råd att skaffa barn utan att var beroende av bidrag så tycker jag att man skall vänta tills ekonomin tillåter det hela. Inte minst för barnens skull.

• Tildan

GRATTIS!!

vad mysigt med två! Bra förslag från hea, ta kontakt med försäkringskassan så löser det sig säkert till det bästa.
    Som sagt njut av den växande magen och lycka till.
    kram

• cherlindrea

Å så mysigt. :) Fråga på mödravården, de har säkert tips. Det brukar alltid ordna sig på något sätt, det finns ju de som är två som studerar men ändå skaffar barn. Jag antar att man bara måste prioritera lite hårdare.

• Maica