• nallemaja

enkät om dubbelsäng?

Jag undrar. Ni som har dubbelsäng: har ni * två enkelsängar med varsin madrass?
    * två enkelsängar med en madrass?
    * En säng 160-180cm bred?

vilket är vanligast och vilket är smidigast?

• Svar på tråden enkät om dubbelsäng?
  • Icapika

Vi har två st. 80 cm sängar och en stor 160 cm bäddmadrass över. Fast vi har även en madrasskil mellan sängarna och sen bäddmadrassen över. Sover jättebra!

• Electric Lady

Vi har en 120-säng. Smalt, men vi har ju bara 26 kvadrat i boyta, så det är ju som det är. Förut hade vi 160, men det tycker jag är onödigt brett. 145 skulle vara perfekt.

• Jema

Vi har:
    1 dubbelsäng/ram på 180 cm
    2 tjocka madrasser/bottnar + 2 tunna däröver

Jema

• Mamma jag

Vi har en 140:s säng, med varsitt täcke o två kuddar var. Vi tycker det är alldeles lagomt mått

• Fenomena

Först hade vi 90, sen 120... det var rätt lagom med plats tyckte vi. Det tyckte dock inte min rygg, som vill ha en mjukare säng och dessutom gott om plats för att tex dra upp knänen. Så nu har vi varsin resårmadrass på 90 cm (i samma sängram) och en gemensam tjock bädmadrass. Min sida är mjuk och hans är hård, så nu är min rygg glad igen. Vi brukar dock "hälsa på" hos varandra på morgon och kväll. :D

• Selma S

Ja, hmmm, vår säng är nog bredast hittills, 290 cm bred. Det är inte för att vi är speciellt tjocka(???)som vi behöver denna bredd utan för att barnen ska få plats att sova med oss. (Dom har egna sängar också i egna rum.)

"Sängen" består av tre sängar:
    2 st 90 cm med en gemensam bäddmadrass på 180 cm + 1 st 110 cm med lika tjock bäddmadrass så höjden på alla sängarna blir lika.

Har man nattvandrande barn och gott om utrymme så kan jag absolut rekommendera denna lösning så alla får plats.

• täbybrud

ramen är 180x200, 2 madrasser och 2 bäddmadrasser, men det är lite trist att känna skarven, ska väl göra nåt åt det nån gång , fast vi ligger inte nära och sover så ofta, då han rycker i hela kroppen när han sover, och då ligger jag vaken hela natten. annars tycker jag att det är skänt med 2 madrasser, så man slipper att hela sängen rör sig när man tex vänder sig

• Electric Lady

Oj oj oj, Selma S, hade vi en sån säng skulle vår lägenhet te sig som en madrasserad cell!

Måste vara skönt att ha såna ytor!

• Icapika

Kan lägga till att ramen är 160 cm. Vi har varsitt täcke och tre kuddar var, det är dels för att vi tyckte att det blev för dyrt med ett stort täcke för att vi redan hade varsitt när vi flyttade ihop... Sen har det blivit så... Går bra i a f! Vi sov en del månader i en 105 säng och det var skönt att sträcka ut sig sen. Vi har allt som oftast två katter i sängen också..

Svar på tråden enkät om dubbelsäng?