• isis

Reda ut hår utan balsam, hur?!?!

Joo, frågan lyder som följer:

Har ni några tips eller knep på hur man kan reda ut sitt svintoruffs utan balsam.
    Hade idag oturen att hinna kleta i shampoo innan jag upptäkte att balsamet var slut och nu sitter jag här..
    Min andra fråga kan ju då följdaktligen bli denna: Varför!?
    Kan man inte klara sig utan balsam? Eller är det jag som använder fel schampoo?

Hoppas det finns nån med kloka råd här!

• Svar på tråden Reda ut hår utan balsam, hur?!?!
  • isis

Minelle - Jag har testat sunsilks, fast den gula varianten.. Funderar på att testa deras spraybalsam.

Tack för tipset! :)

• anderssonskan

min dotter har ett tunnt spretigt & tovigt hår det räcker nästan att hon har mössa för att få trassel i nacken jag har provat dom mesta balsam & balsam spayer & det som funkar på henne är ett märke som heter (amplify volumizing system & deras balsam) ifrån Matrix prova detta det är kanon tovorna bara försvinner.

• isis

Tack för tipset anderssonskan, mitt hår är likadant så jag msåte testa det!

• odin

Har aldrig använt balsam i hela mitt liv, kanske är så att håret vänjer sig vid det? Eller så är det för att jag har väldigt tunt och fint hår. Jag tvättar håret varje dag och har inte märkt något slitage.

• Nässla

Electric lady, hur lång tid tar det för håret att vänja sig?

• Smulan2

Jag måste säga att jag använde aldrig balsam förr, men när mitt hår blev längre så kom behovet sakta men säkert smygande och en vacker dag så fick jag slita och slita för att reda ut det. Då var det dags att börja med balsam. Nu känns det som om ingenting hjälper, Varje gång jag provar någonting nytt, så hjälper det 8-10 tvättar, men sedan är det som om håret vänjer sig vid "nya" sorten. Jättejobbigt!!!

• Miss D

Jag har blekt hår och använder därför "Matrix so silver" - jättebra shampo! Försöker hitta en bra inpackning som också motverkar "gulhet" i blekt hår, hittills har jag testat kms inpakning och den var väl sådär... Någon som vet fler liknande inpackningar (från frisör) att testa? Finns det även balsam med samma effekt (har aldrig sett någon)?

• Belinda

Prova med att klippa dig rejält kanske.. bästa boten mot tovor..

• Belinda

Har hår till nedanför axlarna, tunt fint hår som lätt "knyter" sig i nacken. Det är jättesvårt att reda ut men jag brukar slita och dra lite och när det blir för mycket så klipper jag bara bort tovan. Har också alltid balsam annars funkar det inte.

• isis

Har just klippt av fem cenitemeter men inte ens det hjälpte :/

• Minelle

Miss D -
    Jag har köpt "silver schampo" loreal det är ett lila schampo som är jätte bra om man bleker håret och det blir gult, men var försiktig. Skölj hellre ut för fort och gör om så det inte blir grönt.

• Electric Lady

Jag kan lugna Hannita med att jag använder badmössa, så att håret kommer inte i kontakt med vattnet.

Nässla, det är nog individuellt, har du VÄLDIGT fett hår kan de kanske bli svårt, men en månad är väl en god marginal.

• Hannita

EL-

alltsa, jag anvande ocksa badmossa (sjalvklart!)..men haret blir anda blott..
    men strunt samma, Var och en har sina knep och vad som funkar for ditt har funkar inte for mitt.

• Electric Lady

Jag tror att jag märker om mitt hår blir blött eller inte. Jag är inte helt dum i huvudet...

• Nässla

Electric lady, hur går själva tillvänjandet till? Ska man låta bli att tvätta håret i en månad eller? *intresserad*

• 040404

Nässla
    Eftersom du inte fått svar kan ju jag prova.
    Jag har gjort en sådan däringa "tillväninging" av håret. Tvätta lika ofta som förut men tvätta endast den feta delen uppe på huvudet och ev i nacken med schampoo. Längderna sköljs bara eller "tvättas" med balsam. Efterhand som håret vänjer sig kommer du märka vad som är en lagom period för dig att tvätta hela håret med schampoo.

För mig är det en vecka, min frisör rekommenderade varannnan gång, en månad låter jättelånge men vi är väl olika. Oavsett vilket kommer det ju att slita mindre än förut!

Svar på tråden Reda ut hår utan balsam, hur?!?!