• isis

Reda ut hår utan balsam, hur?!?!

Joo, frågan lyder som följer:

Har ni några tips eller knep på hur man kan reda ut sitt svintoruffs utan balsam.
    Hade idag oturen att hinna kleta i shampoo innan jag upptäkte att balsamet var slut och nu sitter jag här..
    Min andra fråga kan ju då följdaktligen bli denna: Varför!?
    Kan man inte klara sig utan balsam? Eller är det jag som använder fel schampoo?

Hoppas det finns nån med kloka råd här!

• Svar på tråden Reda ut hår utan balsam, hur?!?!
  • nallemaja

JAG AVRÅDER STARKT FRÅN ATT ANVÄNDA 2in1.
    Dessa shampon är inte bra för hårbotten! Fråga en frisör.......

• isis

Ojojoj! Tack så jättemycket för alla tips! :)

Jag ska testa och köpa nått järntillskott, det vet jag ändå att jag behöver. Tror ni att det hjälper när man fäller som en tok också?

Och så ska jag borsta det innan jag tvättar det, vara försiktig när jag torkar det, men det är jag för jag brukar bara krama ut det, och tydligen ska jag sluta att tvätta det varje dag, vilket jag gör för annars får jag aldrig ut tovorna.
    Det kan bli ett projekt det här ;)

Tack återigen för alla tips jag ska ta mig till dem!

• Ei saa peitää

Jag måste tvätta håret minst varannan dag för annars blir det jättefett och äckligt och hänger i stripor och så kliar det i hårbotten. Sen luktar det illa också om jag tvättar det mer sällan. Det har min man sagt. Tror inte det gör nåt om man tvättar det varje dag. För min del känns det mycket fräschare och ser mycket bättre hår. Min frisör har till och med berömt mig för att jag har så fint hår. Inga kluvna hårtoppar eller nåt sånt.

Jag brukar ha balsam i hårtopparna bara eftersom håret blir så fett om man har i det i hela håret. För mig funkar det bäst om jag har i balsam man kan ha i utan att skölja ur, annars blir håret lätt väldigt flygigt och elektriskt.

Sen kammar jag alltid ur håret när det är blött för annars skulle jag aldrig kunna reda ut det. Använder en bredtandad kam.

• Ei saa peitää

ser mycket bättre ut ska det ju stå inte ser mycket bättre HÅR

• Kicker

Jag är lite skeptiskt mot att endast tvätta håret med schampoo EN gång i månaden, men EL har en point ändå. Testa med att tvätta med schampoo bara varannan gång, och endast skölja det i riktigt varmt vatten ( som löser upp fettet) varannan. Eller, använd bara en pytteliten mängd schampoo, om ni måste. De flesta kvinnor doserar schampoo helt fel har jag läst någonstans.

• Jema

nallemaja
    Nu är det så att jag har använt mig av 2in1 i flera år nu ocg jag duschar VARJE dag och min hårbotten mår jätte bra
    Bör kanske tillägga att min bästa kompis är utbildad frisör.

Jema

• Minelle

Har ett tips på ett jätte bra shampo och balsam. Fick hem prover och wow äntligen något som funkade.

Har jätte tunt bebis hår och måste använda balsam varje dag för att kunna visa mig annars ser jag ut som svinto i håret.

Har provat mycket men inte mycket som funkar. Tycker om forums blåvitt balsam men min nya upptäckt heter:

*springer ut i badrummet och hämtar flaskan*

Sunsilk med aloe serum för vågit hår. Jag har inte vågit hår men den är jätte bra och kostar ca 20 kr flaskan. Den är vit med skimer blå text och gröna detaljer

• Electric Lady

Nej visst, jag tränar inte alls. Jag bara simmar 3 ggr i veckan... Tänk dig för!

• Hannita

El-
    simning torkar ju ut haret och tar antagligen bort en hel del fett. (jag ar gammal simmerska). det ar ju skillnad pa att ga till gymet och svettas i harbotten for de stannar ju dar, om man simmar sa forsvinner det ju direkt.

Jag fick dock radet av min frisor att tvatta det efter simning for kloret stannar och gor det brackligt. Han tyckte det var battre att tvatta an att inte gora det. Men dock med milt schampo.
    Men jag vet inte, nu tvattar jag varannan dag och det ar jattesvart att inte tvatta varje, det blir sa flott.

• Nyfiken gul , nu fru

Nånting vi inte får glömma här innan allt spårar ur...

ALLA har vi olika typer av hår! Och vi utsätter våra hår för helt olika slitage och påverkan!

Det frisören skriker för i DITT fall, kanske är rena huskuren för MITT Hår...

Otvättat, flottigt och sunkigt hår? Tja, allt är relativt...
    Det kanske inte är ofräscht på "Anna" att ha så.. Hon kanske har världens gnistrande hårsvall...

Och "Doris" som tvättar sitt varje dag kanske ändå får höra att hon måste tvätta håret oftare...

Svar på tråden Reda ut hår utan balsam, hur?!?!