Hej!
Det här är mera i "förebyggande" syfte, men det kanske går bra ändå?
Pröva att köpa järnberikad juice hos någon hälsokostaffär!
Jag har långt hår, har alltid varit tvungen att använda balsam. Ända tills för ungefär ett år sedan när jag måste ta järntillskott. Jag började dricka något som heter "Kräuterblut Saft". Man tar 2 cl per dag. Det smakar inget vidare, men är bara så mycket som en snaps så det går att svepa det....
Juicen är gjord av en massa örter och innehåller mycket järn och vitaminer.
Efter bara ett par dagars använding märkte jag stor skillnad, jag blev mycket piggare. Och efter ytterligare en tid tyckte jag att håret blev så "klibbigt" och svårt att reda ut, oberoende om det var vått eller torrt. Så jag chansade och lämnade bort balsamet eftersom jag inbillade mig att det var det som ställde till det.
Och det ordnade sig! Jag anväder fortfarande inget balsam. Det var en period i början när jag drack den här juicen varje dag. Sedan minskade jag till varannan dag. Nu köper jag en flaska nu och då för att fylla på depåerna. Och det funkar bra. Inga problem att reda ut trassligt hår.
Den här juicen finns att köpa på apoteken också, men åtminstone här i Finland så är den mycket billigare på hälsokostaffären.
Hoppas att det ordnar sig!