• kolbaz

Alla avråder mej, ska jag strunta i det och ge det ett försök??

hejsan..
    Jag vill verkligen ha rakt hår, har ringt runt till ett par frisörer idag men alla låter så avrådande när jag pratar om rakpermanent och att det sliter så på håret och långt ifrån alla gör det. jag har ju redan plattång men jag känner att jag inte vill stå varje dag med den.. Sen så är det väl alltid värt ett försök, det är ju trots allt inte helt permanent. jag skulle verkligen vilja göra det. en av frisörerna sa även att det kanske inte blir så rakt.. men nån som har gjort rakpermanent?? någon som vet.??
    tack på förhand //karin

• Svar på tråden Alla avråder mej, ska jag strunta i det och ge det ett försök??
  • kolbaz

men jag har precis som du lockigt i underhåret och rakt överhår.. sen är det lockigt vid sidorna med.. och mitt hår är tjockt, fast det mesta avråder mej för att det tycker att mitt hår är fint men jag tycker inte om det.. men vart gjorde du det?? hur länge höll det? kostade det mycket?? har ditt hår blivit bra. kan du itne skicka en bild på innan och efter om du har och om du vill då hade jag blivit superglad. tack på förhand// karin

• kolbaz

okej usch en del säger att de blivit suernöjda å som missnöjda usch stackare.. jag är också avis på alla med rakt hår. Tror du att det kan bero på frissan, elelr bara på att det bara blir bra på vissa? om du vill får du görna skicka bilder på innan och efter om du har och somsagt om du vill då hade jag blivit jätteglad.=D fresten hur är det med ditt hår nu??//karin

• kolbaz

jag bor i karlskrona men var i göteborg var det. det kasnke händer att man åker dit=)...

• kolbaz

usch stackare.. men vissa har det blivit bra på, jag menar man kan ju permanenta håret lockigt utan att det sliter allt för mycket.. konstigt att det ska vara så varierande på dem som vill ha rakt.. för vissa jag ahr pratat med här har verkligen blivit supernöjda...

så det är lite svårt. avrådde din frisör dig från att göra det?? varnade hon för hur det kunde bli och så?? plattång är så jobbigt.. men om jag ska göra det ska jag ta nån kunnig frisör. men jag blir så osäker när jag hör dig berätta......

• kolbaz

ja jag ringede precis till en frisör och frågade lite. dom verkar kunna sina grejer. det skulle kosta 1500 med klippning.. men hur länge höll ditt?? känns lite onödigt att lägga ut så mycket pengar om det bara håller 2 månader.. har du nån bild att skciak på innan och efter så sklulle jag bli jätteglad..

sen ska jag höra om det där med lättare permanent vätska..

sen också en frisör sa 500-600 kronor. och en annan då 1500kr men då med klippning vilken sk ajag ta isåfall..
    tack

• kolbaz

åå jag önskar att jag ändå bodde i göteborg. ett helt år det är ju bara drömmen. hur mycket kostade det?? fresten har du nån bild på innan och efter som du kan skicka?? om du vill??

jag ska höra det med metoderna det kan ju vara det som är skillnaden.. om de som blir missnöjda å de som blir nöjda..
    blev ditt hår rak rakt liksom eller rätade det bara ut lockarna??
    Jag vill verkligen göra det men om det blev dåligt ja dåå vet jag tine.. de flesta har ju ändå fått ett bra resultat..

• kolbaz

ja jo jag tykte med att det lät förvånansvärt billigt. men dom som tog mer betalt verkade veta vad hon pratade om och så.. kasnke man får åka till nån stor stad för att göra det och få ett bra resultat.? vet inte, men jag ska höra med dom imorgon gå förbi så dom kan kolla på mitt hår..

• kolbaz

ååh lina3 det låter precis som om du har/hade lika dant hår som jag har..
    Det ligger verkligen olika från dag till dag och ibland plattare och ibland vågigt.. jag hade inte haft nått emot sånna stora lockar.. men det är liksom det här mittemellan som jag stör mej så på. mitt hopplösa hår.. sen så har jag sånm tråkig färg har tonat håret lite. men nu har jag iallafall stöt på flera som är positiva till det är.. det är väl bättre att vaa nöjd med håret ett par månader än att gå runt och tänka hur det skulle kunna vara.

visserligen är det pengarna, fick reda på att det kostade nästan 1800-1900kronor om man skulle klippa sej med. osch det är klart man vill ha en ny frisyr med sitt nya platta hår=) för jag tro jag har bestämt mej, jag tror det blir en rakpermanent.

fresten hur lång tid tog det innan det gick ut helt och hållet elelr gick det aldrig ut så mycket??

• kolbaz

åå jag vet det är ju så man vill ju ha det man inte har, fast jag lovar ingen vill ha mitt hår.. sen ska jag nog tona det med för det är så tråkigt, känns som det är råttfärgat nu på vintern..

Men rakpermanent blir det nog ska bara kolla runt lite till.. håå längtar faktiskt. ska fixas innan jul=D

• kolbaz

känns liksom på nått sätt att jag skulle bli mer nöjd med mej själv om jag gjorde ett rakpermanent. för håret är bland det jag bekymmrar mej mest för.. är m,an nöjd med håret så tänker man itne så mycket på det... dem som inte gör nått med sitt hår är kasnke nöjda iallafall lite.. om jag ska göra mej iordning å så så plattar jag håret i vilketfall som helst. så det är ju bara en tids sparande grej med=)men det känns som om det skulle vara rätt faktiskt. fast de tär ju bara hår=P hehe ska jag säga som är så fåfäng=D

Svar på tråden Alla avråder mej, ska jag strunta i det och ge det ett försök??