Vad du än gör, gör absolut inte rakpermanent!!!! Jag gjorde rakpermanent för ca 6 månader sedan, och det är/var absolut mitt sämsta beslut någonsin!!!!!
Jag har annars ett väldigt bångstyrigt hår, och jag kan säga att jag har varit avis på alla rakhåriga tjejer sedan jag bar blöja. Jag frågade runt och runt, men alla avrådde mig. Så envis som jag är, ville jag ändå göra det, jag ville inte stå med plattången varje dag, eller föna det rakt...tog för mycket tid.
Jag ringde och beställde tid på ett ställe som gör det, och vips satt jag där. Efter ca 2 timmar hade jag min sprillans nya frisyr.
Första å andra dagen var jag nöjd, men sedan kom missnöjet.
1. permanenten hade slitit på mitt hår så mycket, så att jag hade flera olika längder på mitt hår, sk touperat!
2. efter hårtvätt, så märker man att man inte ens kan kamma igenom håret så länge man inte fönar och kammar det samtidigt, alltså samma procedur som innan jag permanentade mig.
3. håret blev livlöst, slitet, fult rent av.
Jag kan fortsätta skriva hur mycket som helst, men det skulle bli oerhört långt inlägg.
Det hela slutade med i alla fall, att jag förra månaden gick till en bra frisör, som GRÄT för mitt förstörda hårs skull. Hon kunde inte fixa någon frisyr, p ga ojämn läng, dessutom fanns det fortfarande vätska kvar (från permanenten) i mitt hår som gjorde att det inte gick göra något åt....
GÖR INTE DET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!