• Santa Fe

Pojknamn???

Massor med inlägg på fina flicknamn i en annan tråd.
    Men pojknamn då??? Förslag?

• Svar på tråden Pojknamn???
  • pellefant

...men Jimi är väl verkligen ett "problembarnsnamn" ??

• Santa Fe

En kompis som som jobbar på socialen brukar skoja och säga att döp inte ditt barn till ett -nny (namn) för då blir det drägg...
    Många av hans klienter heter nåt i stil med Jonny, Ronny, Conny...

Det är ju bara på skämt, så ni som har dessa eller liknande namn som favorit ska självklart inte ta åt er!

• Dea

Tycker pojknamn är svårt

Jan
    Martin
    Isac
    Elias

Nåt av sambons andranamn kanske:

Carl
    Johannes
    Gustav

• Dinturiel

Vår son heter Phoenix... och om vi får en till funderar vi på att döpa honom till Lokee (den engelska versionen) Annars tycker jag att sixten är ett väldigt charmmigt namn på en liten herre :)

• picky

jonathan är ett fint pojknamn, tycker jag.

• l i s a

Några fina namn:
    Gillar namn med "l" i, de låter mjukt på något vis:

Nilas
    Elton
    Malte
    Elias
    Melvin

Men förmodligen blir det, om jag får en pojke nån gång ett namn med "r" i:

Widar (ligger på första plats i favvolistan)
    Ivar
    Harry

:)

• Electric Lady

det är skillnad på Jimi och Jimmy.

Men snarlikheten gör att jag inte vill kalla min son för det. Anledningen till att jag gärna ger det som mellannamn, och tycker att det är fint, kan ni nog klura ut med le´dning av mitt nick

• Tess 27/9 2003 (tidigare 13/9)

Om vi någon gång får en son ska han heta Maximilian. Annars gillar jag Gustaf, Oliver, Emil och Leo.

• Electric Lady

Maximilian verkar vara superinne nu. Vad har folk fått det ifrån? Är det någon kändis eller nåt? Nyfiken!

• U-Brud

Detta med namn går ju i vågor, nu är många gamla namn tillbaks igen. Medans väldigt få döper sina barn till: Tomas, Stefan, Mikael och Niklas. (Väldigt vanliga namn när jag växte upp, vi hade väl minst två av varje i klassen )

Själv föredrar jag ovanliga namn som inte så många barn heter. Vår dotter är ensam om sitt namn (i sin ålder) och förr hatade hon det, medans hon nu ser det som en fördel att "ALLA" vet vem hon är (hon är inte Sara P eller Sara S eller Sara K....utan hon är hon).
    Tyvärr gjorde vi en "missbedöming" när det gäller vår son, han är iofs FÖRST i vår stad (faktiskt sant) med det namnet, MEN tyvärr har det blivit väldigt mååååånga pojkar med samma namn nu .

Svar på tråden Pojknamn???