• Bubbla

röda skor?

Kan man ha röda skor på sitt bröllop eller är det helt fel? Skulle ni reagerna negativt på en brud med röda skor?

• Svar på tråden röda skor?
  • Rut

Någon som sett röda skor/stövlar i affärerna?

• Nymphéa

Och du kan ju ha röda smycken också! Rubiner är den finaste sten jag vet.

• Fru Kirta

Jag tänkte först ha vinröda skor, eftersom min klänning hade detaljer av vinröda pärlor. Jag gav dock upp tanken eftersom jag inte kunde hitta några snygga vinröda skor, hade vanliga brudsidenskor istället. Jag skulle då inte tycka att röda skor är nåt konstigt alls!

• Brud i Augusti

Hej!

En av mina väninnor hade söta röda skor som kikade fram under hennes enkla klänning och som matchade buketten och röda blommorna i håret.

Verkligen pricken över i:et!

• lillaEgo

Jag har också sett en brud med röda skor och jag tyckte det var fult. Sorry!.

Än värre, jag har varit på ett bröllop där brudgummen hade röda skor. DET var kvällens samtal och tyvärr var det inget smicker som sas.

• Chatarina Regina

Jag hade röda skor på min konfimation.

• Havsbrud

Bubbla, köp (den engelska) tidningen Cosmopolitan Bride, oktober-novembernumret!!!!

Där finns jättefina bilder på brudar med röda skor Deras modereportage fick mig att vilja ha röda skor, men nu ska jag nog ha en pastellbukett så det kanske blir rosa eller ljusgröna skor i stället. Jag tycker det är jättesnyggt och lite annorlunda (=bra) med röda skor!

När jag berättade om mina funderingar för min M2B, min mamma & syster tyckte de inte att det var en bra idé, de trodde att skorna skulle stjäla hela blickfånget. Men jag tror inte att jag ska bry mig om deras åsikter.

• nina.t

Jag ska ha mörkröda skor, så självklart tycker jag du kan ha röda skor!

• Sinikka

Självklart kan man ha färgade skor! En av mina nära vänner gifte sig förra sommaren och hon hade blåa kilskor på sig... Vi hade aldrig fått veta att dom var blå om hon inte dragit upp kjolen en bit och visat oss (fnissandes och lycklig *ler*). Så ett tips är ju att ta vilka skor man än vill ha för med en hellång klänning så syns inte skorna iallafall. Om man inte vill att de ska synas förståss.... ;)

• Fru Kirta

Lillaego, vad är det som får inbjudna bröllopsgäster att tala illa om brudparets klädsel!?? Jag har ingen förståelse för sådant. Brudparet har lagt en massa tid och pengar på att planera en fest som är viktig för dem och bjudit in människor som de vill ska dela deras dag. Hur kan dessa människor sitta och snacka s*it! Om jag fick reda på att någon hade gjort så på mitt bröllop hade jag i alla fall ifrågasatt vår vänskap.

• Fenomena

Jag tycker som många andra:
    det blir nog jättefint om du samtidigt tar upp den röda färgen i tex brudbukett eller smycken. Kul med nåt annorlunda!

• Bibsan

Är det ngn som vet var man får tag på röda skor till tärnorna? Funkar det med röda gympaskor???

• Bubbla

Tack för alla svar! Vet inte om jag vågar ha röda skor i allafall. En del tycks tycka det är jättekonstgt. Men jag har gott om tid att fundera eftersom bröllopet inte är förrän september 2004.

Svar på tråden röda skor?