• Äldre 13 Feb 08:50
    20044 visningar
    2 svar
    2
    20044

    Kuvertavgift övernattning ingår

    Hej!

    Jag har en fråga om Kuvertavgift.

    Vi ska gifta oss i sommar och har hittat världens vackraste lokal där alla gäster även kan övernatta! De behöver dock ta med sängkläder.

    Gästerna kommer dit crika 13.00, checkar in, får välkomstpresent, välkomstdrink och snittar eller liknande. Sen följer vigsel, middag och fest. Till middagen bjuder vi på dricka generöst. Efteråt är det bar med självkostnadspris.

    Dagen efter behöver vi inte stressa utan kommer bjuda på brunch och mimosa innan det är dags att åka hem.

    Vad skulle ni tycka vara rimligt som Kuvertavgift? Vi kommer givetvis avsäga oss alla former av presenter. Funderar på att ha ett spann de kan välja själva vilken summa, men ett minumipris liksom.

    Tips och råd tack!

  • Svar på tråden Kuvertavgift övernattning ingår
  • Äldre 14 Feb 09:18
    #2

    Alla kommer bo på samma ställde, ingen ska åka hem är meningen. Om någon måste det får vi lösa det på något vis, men tror alla kommer vilja stanna över.

    Det är ett stoooort hus (slott) vi bokat med plats åt alla som ska sova. De får delas lite rum här och var men det planerar vi såklart in i minsta detalj så folk får dela med de en känner.

    Vi har tänkt typ 400-500 men en idé är ju att ha 200-500 som spann och sen får man lägga mer om man absoluuut vill? Men minst 200..

    Sånt här är så svårt! Jag tror ingen skulle ogilla att vi hade kuvertavgift och många vänner jag pratat med säger minst 500! Men en vill ju bjuda så mkt som möjligt <3

Svar på tråden Kuvertavgift övernattning ingår