• Äldre 1 Jul 23:20
    10993 visningar
    2 svar
    2
    10993

    Varning för Ekolsundsslott

    Jag jobbar som bröllopskoordinator och har ett samarbete med ca 40 olika lokaler i Stockholm och utanför. Jag bokade 2 fester på Ekolsundsslott nyligen och vi hade ett överenskommelse om lokal personal dukning och så vidare. Först efter första festen fick jag ett tillhöggs faktura på 32000 för bla personal dukar och annat vilket det skulle ingå . Sen höjde de priset för andra festen och hotade om jag inte betalar den högre fakturan kommer de avboka min andra bokning den 30/6, bara 2 veckor innan festen. Jag var tvungen att hålla tyst för jag kunde inte riskera avboka den andra festen som var en 50 års kalas och väldig viktig för dem som hade bokat. De lurade till sig närmare 60000 av mig och mitt företag genom hot och falska meningar. De skyller allt på varann och har ingen koll på vad de gör. Jag betalade ca 97000 för en bara lokal och stolar. De ville tom debitera mig för bufféborden och dukar. Varning varning varning . Jag kommer att varna alla i alla bröllopssidor och trådar som finns framöver. De ska inte komma undan billig. Jag gick back ca 60000 kr tack vore deras oseriösa personal och ägarinnan Raija Ohlin. Såna ska inte existera i det här branschen. Jag hittade många liknande inlägg från 2009 framåt med exakt samma innehåll.

  • Svar på tråden Varning för Ekolsundsslott
  • Äldre 6 Jul 14:38
    #1

    Men ush!

  • Äldre 8 Jul 12:38
    #2

    Usch !!! Tack för varningen. Jag är bröllopsfotograf som precis flyttat tillbaka till sverige från många år i USA. Har varit med om liknande men gällde då ett mottagningsställe som konkursförklarades strax innan Bröllopsdagen. Det vill säga Brudparet fick inga pengar tillbaka av deposition och blev tvungna att hitta ny lokal och boka om datum, blev jätte dyrt för dem.
    Bra att satsa på mottagnings lokal som har stabilt rykte och undersöka lite själv på typ google reviews innan man bokar och betalar......

Svar på tråden Varning för Ekolsundsslott