• Anonym (Bliva­nde maken)
    Äldre 6 Jun 14:42
    8653 visningar
    2 svar
    2
    8653

    Vill ge henne hennes dröm bröllop

    Jag och min fästmö ska gifta oss om ca 8 månader och jag vill att hon ska få sitt drömbröllop som hon alltid drömt om. Hon vet precis hur hon vill ha sitt drömbröllop.


    När vi har pratat om bröllopet så frågar hon mig ofta hur jag vill att det ska gå till och allt sånt. Jag har sagt till henne flera gånger att jag vill att hon ska få ha sitt drömbröllop som hon alltid drömt om. 
    Men hon envisas ändå med att fråga mig hur jag vill ha det.
    Gör jag fel i att säga att det enda jag vill är att hon ska få ha sitt drömbröllop som hon drömt om så länge?


    Jag vill att hela bröllopet ska vara precis som hon tänkt sig, för jag vet hur lycklig hon skulle bli av ett sådant bröllop. Jag har aldrig varit på ett bröllop förr och 


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-06-06 14:50
    ojdå råkade skapa tråden innan jag skrivit klart sista meningen.

    Jag har aldrig varit på ett bröllop förr och vet själv inte heller hur jag skulle vilja ha bröllopet om det var jag som planerade det.
  • Svar på tråden Vill ge henne hennes dröm bröllop
  • Äldre 6 Jun 20:03
    #1

    Bara din fästmö vet hur hon känner så det bästa är att prata med henne om dina tankar.

    Jag hade uppskattat att vi tillsammans hade åsikter och valde musik, mat, blommor, lokal, upplägg, m.m. eftersom att gifta sig är något man gör tillsammans. Även om jag har starka åsikter om det mesta, så hade det för mig känt bättre att kompromissa med saker som min M2B vill ha. Just för att slippa känslan av att det är en enmansshow som jag planerar ensam.

  • Äldre 20 Jun 13:49
    #2

    Jag tror att hon försöker att säga att hon vill att även du skall vara involverad intresserad av bröllopet. Det är svårt med bröllop när man inte är proffs DVS. de flesta har ju inte gift sig och planerat tidigare. Jag kan rekommendera att ni anställer en bröllpsplanerare, kanske du bokar en konsultation som överraskning ? då bröllopsdagen tycks väldigt viktig för din fästmö.

Svar på tråden Vill ge henne hennes dröm bröllop