• Äldre 11 Jan 19:03
    197364 visningar
    64 svar
    64
    197364

    Visa din ring! - Bildtråd ringar 2017

    Jag är väldigt tidigt ute, men min numera fästman friade till mig på tolvslaget och därför känns det sådär att posta min ring i 2016-tråden  

    Jag hittade dessvärre ingen bildtråd för det nya året, så jag hoppas att det är okej att jag skapar en nu! 

    Tråden är självklart för både förlovningsringar och vigselringar! Precis som trådstartaren för 2016 skrev så undrar jag hur din/dina ringar ser ut och vad som är/kommer bli populärt i år! 

    Det finns ju inget bättre än att kolla in andras ringar så spamma på med era ringar nu! 

  • Svar på tråden Visa din ring! - Bildtråd ringar 2017
  • Äldre 5 Feb 00:13
    #11

    Fin ring! Hur har ni försäkrat den? Själv har beställd en enligt bild. Stora stenen är på 1.00 cc VS2 och färg H. Totalt med de mindre stenarna 1.5 cc och ringen i platina. Nu är jag på jakt efter en försäkring, någon som kan hjälpa mig?

  • Äldre 9 Feb 19:36
    #12

    Jag frågade min pojkvän om han ville förlova sig med mig. Modernt och självständigt liksom! Plus att jag var säker på att han aldrig skulle komma på att fråga själv. Hur som helst, vi förlovade oss (utan ringar) den 28 januari, men har nu båda två våra ringar äntligen. Jag fick vänta lite på min då de behövde beställa in den. Så, här är min förlovningsring! :)

  • Äldre 9 Feb 19:43
    #13

    Lite bättre bild! :)

  • Äldre 18 Feb 09:35
    #14

    Efter tre veckors letande bestämde jag mig tillslut för Vanbruuns ring Angelica i 18 karats vitguld. Jag hade svårt att bestämma mig för vilken carat jag ville ha på diamanten, men valde tillsist 0,40 - vilket jag är mycket nöjd med! De första jag tittade på var runt 0,25 men en expedit sa att när man provar en diamant som känns too much, då har man hittat rätt.
    Jag provade flera olika carat och matchade även med framtida vigselring (halvallians) och då kändes denna carat väldigt bra.
    ..Och det som är bra med Vanbruun är att man får mycket för pengarna, annars hade jag nog inte haft råd med denna storlek.

    Jag valde färg K, slipning Excellent och klarhet SI1. Jag fick inte möjlighet att se diamanten men hade mailkorrenspondens med Vanbruun som hjälpte mig att välja en fin diamant. 

    Ringen levererades tre veckor efter beställning och FedEx var väldigt smidiga och proffsiga. Det tråkiga är att jag valde för stor storlek så nu måste jag skicka tillbaka ringen för förminskning. Det positiva är dock att det är kostnadsfritt de första tre månaderna! 

    Egentligen skulle jag bara visa upp bild på ringen i denna tråd - men eftersom jag vet hur det är att vara vilse i diamantdjungeln ville jag förklara lite mer ang. mitt val 
    Glad

  • Äldre 18 Feb 09:39
    #15

    Självklart skulle inte inläggsikonen vara en ledsen smiley ;) Men det verkar inte gå att redigera sitt inlägg? 


    Karin.M skrev 2017-02-18 09:35:38 följande:

    Efter tre veckors letande bestämde jag mig tillslut för Vanbruuns ring Angelica i 18 karats vitguld. Jag hade svårt att bestämma mig för vilken carat jag ville ha på diamanten, men valde tillsist 0,40 - vilket jag är mycket nöjd med! De första jag tittade på var runt 0,25 men en expedit sa att när man provar en diamant som känns too much, då har man hittat rätt.
    Jag provade flera olika carat och matchade även med framtida vigselring (halvallians) och då kändes denna carat väldigt bra.
    ..Och det som är bra med Vanbruun är att man får mycket för pengarna, annars hade jag nog inte haft råd med denna storlek.

    Jag valde färg K, slipning Excellent och klarhet SI1. Jag fick inte möjlighet att se diamanten men hade mailkorrenspondens med Vanbruun som hjälpte mig att välja en fin diamant. 

    Ringen levererades tre veckor efter beställning och FedEx var väldigt smidiga och proffsiga. Det tråkiga är att jag valde för stor storlek så nu måste jag skicka tillbaka ringen för förminskning. Det positiva är dock att det är kostnadsfritt de första tre månaderna! 

    Egentligen skulle jag bara visa upp bild på ringen i denna tråd - men eftersom jag vet hur det är att vara vilse i diamantdjungeln ville jag förklara lite mer ang. mitt val 
    Glad


  • Anonym (Drömr­ingen)
    Äldre 25 Mar 08:15
    #16

    Här är min vigselring (solitären) tillsammans med förlovningsringen (alliansen). Jag får börja använda den om lite drygt 2 månader då vi gifter oss i början av juni. Jag hade en väldigt klar bild av hur min ring skulle se ut, och efter en del googlande och provande hittade jag den perfekta för mig! 

    Det är en halo-ring i vitt guld med en rundad skena. Stenen är upphöjd, så från sidan ser det ut som en liten prinsesskrona. Jag älskar den! Tycker även att den går fint ihop med förlovningsringen. Det var inte lätt att hitta en ring som passade mig då jag har extremt små händer & smala fingrar. Denna är 0,4 carat, så 1 carat hade med andra ord täckt nästan hela fingret... Skrattande

  • Äldre 5 Apr 23:31
    #17
    Beerok7 skrev 2017-02-05 00:13:41 följande:

    Fin ring! Hur har ni försäkrat den? Själv har beställd en enligt bild. Stora stenen är på 1.00 cc VS2 och färg H. Totalt med de mindre stenarna 1.5 cc och ringen i platina. Nu är jag på jakt efter en försäkring, någon som kan hjälpa mig?


    fantastisk ring.. !!

    när det gäller försäkring bör man göra en "sakförsäkring"  .. de ställen jag frågade på var man tvungen att ha hemförsäkring i samma bolag för att skaffa den..

    men med en sakförsäkring tappar den aldrig i värde.. du får ut det belopp den är värd.. eller en likvärdig..

    har bara det på min Rolex hittills.. men har nu köpt en del "nytt" (läs begagnat från pantauktioner) och värderat.. så jag få nog ta och försäkra ett par saker till.. min drulle går bara upp till 80,000..

    jag har min klocka hos folksam.. värde ca 65000.. kostar ca150 kr i månaden..

  • Äldre 5 Apr 23:51
    #18

    jag har redan varit gift i 20+ år.. tappade de första ringarna och har sen bytt lite fram och tillbaka..

    vigselringarna har krympt? med åren .. och går inte så bra att ta ut.. så nu ska jag göra nya tänkte jag

    så här nånting hoppas jag det ska sluta med .. centersten  på ca 0,60 och 4 sidostenar ,20 styck..  så totalt ca 1,40 ctw på den stora

    men hade inga stenar till den vanliga alliansen.. så jag panikköpte denna (bild 2) på kaplans.. lite större stenar än jag tänkt..7x0,11.. och tw/vs ist för w/si som jag har i den andra..

    så det ska bli intressant och se hur den ser ut på riktigt.. :)

    jag har alltid mina ringar på mig .. så jag vill ha nåt lite robustare där brillarna inte är lika exponerade.. sen ville jag slippa rhodinering så jag kan putsa själv..

  • Äldre 8 Apr 09:18
    #19

    Underbara ringar alla har! Jahaja, trestensringen du valt ser ut att kunna bli jättesnygg!


    Här är min underbara ring på mina nariga små fingrar. Var tvungen att fota när den glänste i solen på promenaden :)
    Centerstenen är en 0,25 ct markisslipad diamant, de 6 små är på 0,05 var, och metallen är 14 karats orhodinerat vitguld.

  • Äldre 9 Apr 21:13
    #20
    Anonym (Drömringen) skrev 2017-03-25 08:15:47 följande:

    Här är min vigselring (solitären) tillsammans med förlovningsringen (alliansen). Jag får börja använda den om lite drygt 2 månader då vi gifter oss i början av juni. Jag hade en väldigt klar bild av hur min ring skulle se ut, och efter en del googlande och provande hittade jag den perfekta för mig! 

    Det är en halo-ring i vitt guld med en rundad skena. Stenen är upphöjd, så från sidan ser det ut som en liten prinsesskrona. Jag älskar den! Tycker även att den går fint ihop med förlovningsringen. Det var inte lätt att hitta en ring som passade mig då jag har extremt små händer & smala fingrar. Denna är 0,4 carat, så 1 carat hade med andra ord täckt nästan hela fingret... Skrattande


    Jättefint!


    Har också haft svårt att hitta ring som passar. Har väldigt små händer. Din förlovningsring påminner mycket om min då jag också har en liten alliansring. Var kommer din förlovningsring ifrån?

Svar på tråden Visa din ring! - Bildtråd ringar 2017