• Äldre 18 Jul 10:05
    2865 visningar
    2 svar
    2
    2865

    Ändrat sig...

    Vi hade börjat planera att gifta oss nästa år med hela paketet, vigsel och fest. Nu så gifte sig en av våra vänner i hemlighet med bara barnen som vittnen och det fick mannen att ändra sig.. Han tycker nu att det är en mycket bättre ideé nu att göra som de gjorde. mest för att det kostar så mycket pengar med bröllop och egentligen så behöver vi pengarna till annat(utan att låta egoistisk)
    Jag förselog att vi kunde ha bröllop då med bara familjen isåfall och då tycker jag att jag har ändå sänkt mina ´krav´ men han vill ändå bara gifta oss ensamma.
    Det hela avslutade att vi grälade och han sårade mig. Nu kan jag inte släppa tanken på allt.. känns inte roligt längre. Han vet vad bröllopet betyder för mig och han bryr sig inte.. Efter grälet har vi inte pratat mera om det.. Vet inte vad jag kan komma med för kompromiss längre...

  • Svar på tråden Ändrat sig...
  • Äldre 9 Aug 20:34
    #1

    Fast en kompromiss innebär ju att man möts halvvägs. Inte att han får som han vill oavsett vad du vill. 


    Du vill gifta dig stort. Han vill gifta sig ensam. Närmsta familjen ÄR en kompromiss.

    Spontant tänker jag att det borde gå ganska enkelt att prata om en sådan sak om man planerar att gifta sig och spendera livet ihop?

    Han borde ju vilja göra dig nöjd och glad precis som du försöker med honom...

  • Äldre 9 Aug 23:18
    #2

    Det verkar som att det kanske finns något ännu djupare skäl till varför han verkligen inte vill gifta sig, och det är ju i så fall det han behöver ta itu med. Låter så irrationellt att inte vilja fira relationen med ett bröllop. Det kanske finns något annat där i botten...

    Lycka till!

    /Isak

Svar på tråden Ändrat sig...