• Äldre 5 Jun 17:46
    3613 visningar
    10 svar
    10
    3613

    Ovetande blivande brud

    Hejsan alla bröllpsexperter!

    Jag tänker att detta är det allra bästa forumet att vända mig till!

    Jag och min blivande make ska gifta oss nästa sommar. Och till en början har vi ett litet problem. Vi har bara varit på ett bröllop tidigre.

    Vi är därför i stort behov av lite tips och trix!!

    Lista gärna det bästa och sämsta med de bröllop ni varit på!

    Alla idéer och tips är välkomna!

    Tack!

  • Svar på tråden Ovetande blivande brud
  • Äldre 5 Jun 18:39
    #1

    fundera på hur ni vill ha det skulle jag säga ändå, stort eller litet? 3 dagar inkl slott eller liknande, eller vigsel i en park?
    fundera över sånt innan ni bestämmer nåt mer :)

  • Äldre 5 Jun 22:18
    #2

    Hej! Tack för ditt svar! Vissa delar har vi redan klart för oss. Jag var ute efter att få idéer, stora som små för att hitta inspiration.

    Det kommer med all sannolikhet att bli ett ganska stort bröllop med många gäster och vi kommer att befinna oss utomlands med en blandning av två kulturer.

    Har du några do's and dont's på lager? :)

  • Äldre 5 Jun 23:10
    #3

    vi är ju inte gifta, än, men beräkna att ALLT tar mer tid att fixa än vad ni tror. och ha en plan B till typ... det mesta (vi är inne på plan C och D på musiker just nu...)
    inte för att plan A alltid är bäst, i slutändan, men det är bra att tänka i banorna "OM lokalen/kyrkan/vadsomhelst redan är bokat, vad gör vi då?"

  • Äldre 6 Jun 10:43
    #4

    Absolut! :) Nu i början känns det som att allt kommer att fixa sig så som man har tänkt sig. Men man ska nog inte vara så naiv utan som du säger, ha en plan både B och C.

    När är det dags för ert giftemål? Kyrkligt/borgerligt? Stort/litet? :)

  • Äldre 6 Jun 10:45
    #5

    Puffar för att få fler svar ;)

    Vilka är de riktiga fallgroparna man ska undvika?

  • Äldre 6 Jun 13:40
    #6

    kyrkligt, typ 50 pers (eller, 40 som det ser ut nu :P ) om 3 månader typ :D

    ha skriftliga kontrakt på ALLT! mat, lokal, ev ljud och ALLT som ni ska hyra/låna

  • Äldre 6 Jun 16:03
    #7

    Vad härligt det låter!

    Ja vad bra! Då känns det lite mer seriöst när man har ett kontrakt bakom.

  • Äldre 6 Jun 18:20
    #8

    Jag tror att ni bara ska tänka på hur ni vill ha det och inte vad som ska finnas på ett bröllop. När vi började vår planering började vi med antal gäster. Sen skrev vi listor på vad vi tyckte var viktigt, snarare inspirationsord är faktiska saker typ avslappnat, nära naturen, fest till småtimmarna osv. Efter det så gjorde vi budget för att fundera över vad vi kunde och ville lägga pengar på.

    Det viktigaste tror jag är att ta det lugnt och inte haka upp sig på småsaker.

  • Äldre 6 Jun 19:46
    #9
    Hilfred skrev 2016-06-06 18:20:16 följande:

    Jag tror att ni bara ska tänka på hur ni vill ha det och inte vad som ska finnas på ett bröllop. När vi började vår planering började vi med antal gäster. Sen skrev vi listor på vad vi tyckte var viktigt, snarare inspirationsord är faktiska saker typ avslappnat, nära naturen, fest till småtimmarna osv. Efter det så gjorde vi budget för att fundera över vad vi kunde och ville lägga pengar på.

    Det viktigaste tror jag är att ta det lugnt och inte haka upp sig på småsaker.


    Det låter som en bra ände att börja i! Jag har också varit inne på att gör någon slags moodboard med viktiga ledord och känslor som man kan falla tillbaka på när planerna börjar gå över styr. Och som du säger så ska man nog inte stirra sig blind på småsaker. Men samtidigt vill man skapa en oförglömlig och speciell dag för sina nära och kära och sig själva!

    Men jag ska nog försöka tänka bort "traditioner" och istället försöka fånga vår mening med giftermålet.

    Har ni hunnit gifta er än, eller ni är fortfarande i planeringsfasen?
  • Äldre 8 Jun 12:35
    #10

    Vi planerar och har långt kvar. Jag känner mig rätt lugn och tror verkligen att om man tänker bort traditioner så blir det lättare. Sen kan man såklart ha kvar de traditioner som är kul och som man uppskattar.

    Jag tror att många stirrar sig blinda på småsaker så som bukett eller inbjudningskorten men det är inte det som kommer göra en kul och härlig dag. Jag tror att det är viktigt pckså att prioritera. Om man kollar på checklistor över vad man ska göra så står dwt typ "boka fotograf" "boka frisörtid" osv så tror man att man måste eller gör det av bara farten. Om man vill ha proffsbilder och världens håruppsättning ska man ju prioritera det men om man inte vill är det bara att låta bli. ????

Svar på tråden Ovetande blivande brud