• Äldre 3 May 22:25
    4127 visningar
    4 svar
    4
    4127

    Föräldrar som inte samtycker

    Alltså, jag förstår att de är chockade och kanske arga för att du plötsligt slängde ur dig att du ska gifta dig med någon de inte ens visste att du hade en relation med? Det hade fått mina föräldrar att gå bananas också kan jag säga och det förstår jag.

    Däremot att de tror att du kommer leva i fattigdom för att din blivande inte har en högskoleutbildning är ju bara dumt... Varken jag eller min sambo har gått högskola och vi kan ändå spara en lön i månaden då vi båda har jobb. Och det är ju inte att vara fattig direkt. Vi behöver varken tumma på kvalitén på maten eller säga nej till nöjen. Vi har liksom råd att resa trots att vi har bil, husdjur osv. Och nu ska vi börja spara pengar till handpenningen till ett framtida hus.

    Min kille är för övrigt 6 år yngre än mig, (vet inte hur många år det är mellan er) men vi är ändå sjukt lika varandra på alla sätt. Han är min bästa vän och jag är hans. I vårt förhållande har ingen någonsin sagt något dumt om oss. Däremot när jag var tillsammans med mitt ex så var min mamma helt emot det. Men det handlade om helt andra saker. Hon var nämligen väldigt förtjust i min första pojkvän, så hon vägrade acceptera den andra. Och den tredje, som nu är min sambo alltså älskar hon.

    Jag tror du får förklara för dina föräldrar att man inte blir fattig pga att den ena inte har en högskoleutbildning. :P Jag menar, om du har ett högavlönat jobb så skulle ni båda kunna leva gott på det även om inte din blivande skulle ha ett jobb alls. Om ni inte tänker strö pengar omkring er i onödan alltså.

Svar på tråden Föräldrar som inte samtycker