• hjälp, panik :)

    Ons 27 jan 2016 11:33 Läst 2447 gånger Totalt 4 svar
    Ons 27 jan 2016 11:33

    hej alla och god fortsättning.
    I år är det inte nyårslöfte som gäller. Utan MITT eget bröllop och då borde ju motivationen att gå ner i vikt vara betydligt större än det vanliga nyårslöftet.

    -Hjälp jag ska ju bli fru och vill ju känna mig som den vackraste bruden att uppbringa för min blivande man och all släkt.
    I slutet av maj smäller det och tiden rusar. Som ni alla vet är det hur mycket planering och STRESS som helst.
    Det känns som om jag i alla fall är ute i god tid med min viktplanering...
    Äta mindre och röra sig mera, men nu är "goda råd dyra" hihi.
    Vem kan tipsa mig om ett bra, enkelt sätt!!!
    Har flera väninnor som kört med Cambridge och funderar på denna oxå.
    Snälla dela med er av era erfarenheter. Har ni lyckats med den metoden och hur bra gick det. 
    Tackar på förhand 
    Katarina75D och nöjd med måttet:)

  • Ons 27 jan 2016 16:35 #1

    Hej!

    Jag skule tipsa om att se på lite dokumentärer och läsa på ordentligt om mat och träning. Det ger mer motivation och lättare att göra rätt.

    Den teorin jag tror mest på är att man inte kan köra snabba dieter utan att man måste ändra hela beteendet över tid. Jag såg på några väldigt bra dokumentärer i jul som påpekade att nummer ett är vad man äter för du förbränner tyvärr inte tillräkligt när du tränar. Och att det är antalet kalorier som är det viktigaste. Man kan inte äta hur mycket som helst bara för att det man äter är "nyttigt", det är ändå kalorier. Du ska helst göra av med lika många kalorier som du stoppar i dig och skla du gå ner i vikt ska du göra av med mer kalorier än du äter.
    De flesta kalorierna förbräns automatisk bara av att din kropp ska fungera. Att träna ökar förbränningen något. Dock är det många som efter träning tycker att de har varit duktiga och spenderar resten av dagen i soffan och då tar det ut varandra så att träningen inte gav så mycket jämfört mot om man hade gjort vardagssysslor resten av dagen.

    Att skapa muskler är bra för de kräver energi och gör att du ökar din "viloförbränning" dvs den naturliga förbränningen som sker när du inte gör något speciellt.

    Tips:
    Försök bygga lite muskler
    Läs på alla förpackningar och gör medvetna val med vad du äter
    Använd mindre talrikar så tar du automatiskt mindre portioner
    Tugga maten länge och ta små bitar åt gången
    Drick minst ett helt glas vatten innan du äter
    Och drick bara vatten, ingen juice, saft, läsk eller liknande
    Frukt kan man inte heller överkonsumera då det innehåller massa socker

  • Ons 27 jan 2016 16:39 #2

    hej
    tack för ditt tips, men jag är nog lite lat av mig och vill ha en kvickfix:)

  • Ons 27 jan 2016 20:47 #3

    Hej!

    Vi skall oxå gifta oss i slutet av maj och jag har gått på LCHF nu i några månader, ca 3 månader. Har gått ner 8 kg och har ca 5 kvar jag helst hade velat gå ner.
    Tyker LCHF funkar skitbra o dessutom slipper jag träna, inget man måste =)

  • Ons 27 jan 2016 22:47 #4

    Det finns inga "enkla" sätt om man vill både se hälsosam ut och må bra. Du kan ju alltid köra någon svältdiet, men då kommer du må skit och se risig ut när du gifter dig och det tror jag inte att du vill. Så ät bra, inte för mycket, men inte för lite och se till att träna så formas kroppen fint och blir välmående.

Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll