• Äldre 12 Jan 00:47
    5764 visningar
    4 svar
    4
    5764

    Ni som har solitärring!

    Min fästman friade till mig i helgen och nu ska vi börja kolla på ringar. Både förlovningsringar och vigselring då jag vill att de blir en fin kombination tillsammans.

    Men vet inte hur jag ska ställa mig till en solitärring. Tycker det är jättefint och är det tillsammans med en alliansring som jag ser i huvudet. Men nu till frågan hur opraktiska är dem?

    Märker ni nåt i vardagen där ringen känns ivägen?

    Jag använder händer en del i mitt arbete.

    Åh så svårt det är att välja ringar! Hur gjorde ni när ni valda?

  • Svar på tråden Ni som har solitärring!
  • Äldre 12 Jan 07:09
    #1

    Hej,
    Till att börja med, stort grattis!


    En solitärring är ett av de vackraste och mest klassiska val man kan göra.

    Är du rädd att din ring skall fastna i mycket så välj en ring där diamanten sitter lågt infattad och kanske en utan klor. 

    Ha en riktigt fin dag :)


     


     


    VANBRUUN.com Vigsel- och förlovningsringar samt Nordens största utbud av diamanter.
  • Äldre 12 Jan 11:35
    #2

    Ja, det är opraktiskt. Men man vänjer sig snabbt :) Och då har jag en solitärring med hög diamat och vassa klor i 4 hörn. Jag lyckades riva upp både kläder och hud samt få saker att fastna i infästningen under ringen de första veckorna, men sen har det inte varit något problem alls. Jag har ringen på dygnet runt med under akrobatik (säkerhetsrisk) och dykning (kalla och hala fingrar i kombination med djupt hav att tappa den i känns lite för riskabelt) som enda undantag.

  • Äldre 13 Jan 11:36
    #3
    VANBRUUN skrev 2016-01-12 07:09:55 följande:

    Hej,

    Till att börja med, stort grattis!

    En solitärring är ett av de vackraste och mest klassiska val man kan göra.

    Är du rädd att din ring skall fastna i mycket så välj en ring där diamanten sitter lågt infattad och kanske en utan klor. 

    Ha en riktigt fin dag :)

     

     


    Tack så mycket :)

    Har du någon bild att visa som exempel på en med låg infattning? Tycker det är jättesvårt att hitta.

    Vill jättegärna ha en solitärring och en alliansring som vigselring :)
  • Äldre 16 Jan 09:40
    #4

    Jag har också en enstensring och tycker inte att det är något problem. Jag var lika tveksam som du i början. Jag fastnar oftast inte med den alls (briljant infattad med fyra klor) som dock inte är särskilt vassa) men däremot slår jag i den ibland. Jag var inte alls van vid ringar innan. Även jag tänker mig en alliansring till när jag hittar den perfekta (vilket behöver bli hyfsat snart!Skrattande). Jag ångrar inte en sekund att jag har en enstensring! Min är dessutom väldigt skön att bära eftersom skenan är mjukt rundad och den sitter skönt på fingret. Låt det vara bland det viktigaste när du väljer ring, du ska ju tycka att den känns bekväm på ditt finger varje dag för resten av livet! Har man en enstensring kan man också ta av den vid tillfällen då den är i vägen, man riskerar att fastna eller riskerar att den far illa. Man är lika förlovad ändå. Flört

Svar på tråden Ni som har solitärring!