• Aniara­4
    Äldre 27 Dec 16:15
    4026 visningar
    7 svar
    +2
    7
    4026

    Tröttnat på Bröllopstorget

    För sådär en 5 år sedan gick jag med på Bröllopstorget. Jag skulle gifta mig, och tyckte det var bra att kunna byta erfarenheter och tips och fundera på hur man kan göra olika saker. Dessutom var det väldigt roligt, med livliga diskussioner om högt och lågt, en del tramsiga, en del så allvarliga att folk blev allvarligt osams och moderatorer fick rensa upp bland tillmälena. Man fick gå in flera gånger om dagen för att ha en chans att hänga med i vissa trådar.

    Jag går fortfarande in här ibland. Och det här är vad jag ser:


    Allra överst på första sidan finns ett fastnålat inlägg. En tävling som avgjordes för snart tre månader sen.
    10 år gamla trådar som dragits upp antingen av någon som postat reklam, någon som sökt på just det ämnet och inte noterat datumet eller inte trott att det spelade nån roll, eller något mer obegripligt. Påfallande ofta handlar dessa uppdragna gamla trådar om skönhetsingrepp, bantning eller liknande. Ofta blir inlägget som drog upp tråden raderat (t.ex. om det är reklam), men tråden ligger ändå kvar som ett eko från forna tider.
    Illa dold reklam. Uppenbara reklaminlägg raderas, men inte för att någon moderator upptäcker dem utan för att medlemmar rapporterar dem. Mindre uppenbara reklaminlägg får ligga kvar. Ni vet, de där nyregistrerade medlemmarna som inte skriver något annat än en rad entusiastiska inlägg (gärna i gamla trådar) där de rekommenderar ett visst företag. De är inte så dumma att de säger att det är deras eget företag, men... visst är det en märkligt slump att vissa företag plötsligt har så nöjda kunder som bara måste skriva här, och dessutom i väldigt likartade formuleringar?
    Enstaka riktiga diskussioner om bröllopsrelaterade saker. Tyvärr tar de sällan fart utan rinner ut i sanden ganska fort.

    Det finns massor av tekniska problem och dåliga funktioner som påtalats med jämna mellanrum i flera år. Det finns flera långa trådar om detta, ofta med löften om att saker ska åtgärdas, men inget händer. Jag pratar t.ex. om sökfunktionen, problem med att ladda upp bilder, att gamla trådar som bumpats av reklam ligger kvar även när inlägget tagits bort, meddelanden som kommer till gamla sajten osv.

    Jag förstår inte varför man inte stänger ner sajten om det inte finns någon som ids ta hand om den.

    Och just idag insåg jag att jag har sagt alldeles för många gånger att det inte är roligt längre och att jag inte ens vet varför jag är kvar. Dags att göra slag i saken och ta bort mitt konto. Tack ska ni ha, det var skoj - ni vet vilka ni är. (Utom älgprästen Krister, han är för upptagen med att svinga sig i takkronorna.)
    Alla som är på väg att gifta sig, lycka till, hoppas era bröllop blir allt ni drömt om (pssst, det blir de aldrig, men det blir bra ändå!). Och inte minst, lycka till med alla era äktenskap, det är trots allt vad som händer efter bröllopsdagen som är det viktigaste. Ta hand om er själva och varandra.
    Hjärta
    *vinkar*

    /Aniara4
  • Svar på tråden Tröttnat på Bröllopstorget
  • Äldre 27 Dec 19:41
    #1

    Tack för de här åren Aniara4. Våra vägar möts väl igen i cyberrymden. 

    Jag är också trött på sidan. 
    Jag är trött på samma saker som Aniara4 tog upp...
    Jag är trött på att förknippas med bröllopstorget som någon sorts "admin" bara för att dom slappade dit en titel på några få medlemmar och sen övergav oss.
    Att dom inte ens kollade upp vilka dom gav titeln är en sak jag påpekade direkt efter att en "guide" bara använde sidan för att ragga, skriva elaka inlägg och inte ens visste vilka regler som gällde, anmälde jag redan första veckan dom tillsatte "guider". 


    Och för er som inte vet det så är vi bara medlemmar vi också, vi fick en titel, men ingen möjlighet att göra något. Ändå förväntas vi hålla ordning här och anmäla saker (precis som alla andra medlemmar alltså). Oavlönat "arbete" skulle man kunna säga...

    Snart får nog alla nykomlingar som dom önskade (och ja jag generaliserar... det finns trådar om det här ämnet men det har inte dragits upp på länge så de flesta nya här är oskyldiga Flört)... 
    Inga redan gifta kvar... för vad ska man med dom till?
    (förutom att svara på vart man hittar saker, vilken präst som var bäst i en viss församling, hur det känns att vara gift, vart bröllopsresan gick, vad det kostade, hur man går tillväga med bokningar, vad man "måste" göra osv osv...)

    Jag hänger kvar ett liiiiitet tag till, i alla fall året ut och kanske lite till. Men blir det ingen förbättring så försvinner jag också. 
    Helst skulle jag vilja se min "titel" försvinna innan jag tar bort kontot, för jag vill inte förknippas med sidan som den är i dag...

  • Äldre 29 Dec 07:54
    #2

    Hare bäst.

    Skall själv dra ut kontakten här snart.
    men tänkte sälja alla sakerna från bröllopet först.
    Har inte fått tummarna ur baken med det ännu.
    Så just nu går medlemsskapet på levnadssupport men
    så fort dukar, stolsöverdrag och rosetter mm är borta och inte fyller
    upp vårt gästrum så dras kontakten ur helt. Synd att de valt att överge detta forum så som gjorts

    Mvh


    Live free, ride free
  • baller­ina
    Äldre 29 Dec 10:42
    #3

    Jag känner exakt likadant, trots att jag är hyfsat ny på sidan. Det var en stor skillnad på sidan för bara ett år sedan.

    Jag kom på att jag inte har varit in här de senaste två månaderna, och tänkte kika in och se hur det är. Ser exakt samma trådar som vanligt... förutom den här som känns som att det är jag som har skrivit.

    Får se hur länge jag stannar kvar här. Men tack för dessa år!

  • Äldre 29 Dec 10:44
    #4
    +1

    Jag vandrar fortfarande omkring här ibland som en ökenvandrare, och eftersom jag också är sentimental till min läggning så sörjer jag de roliga tider som var, då man fick nästan som vänner härinne, även om jag knappt kände någon av er vid annat än nicket. Och så kul det har varit att svara på kyrkliga frågor här i nästan åtta år. Men nu ligger sajten för fäfot, och skälet till att jag inte avslutat mitt konto är just min sentimentalitet, och den mikroskopiska chansen att det en dag ska bli liv härinne igen. 

  • Äldre 30 Dec 16:53
    #5

    Håller helt med! Detta forum ör nåt av de sämsta jag varit ansluten till. Jag kan rekommendera det amerikanska bröllopsforumet weddingbee.com istället. Visst, man för inte mycket "lokala" tips och ja man kan lätt få en lite "sned" bild om hur en förlovningsring bör vara, men det är ett väldigt aktivt forum. Enkelt att lägga upp bilder osv. Och det pratas inte bara bröllop och förlovning utan relationer, graviditeter och tusen andra saker. Väldig nycjet skoj!

  • Plätti­s
    Äldre 31 Dec 20:08
    #6

    Jag känner exakt samma sak. Det har varit på gång länge för mig, och under de tre år jag varit medlem så har Bröllopstorget förändrats massor. Nu tycker jag lite synd om de nya som kommer hit, och tror att de ska få stöttning och hjälp under planeringen med bara bidrar till dödsryckningarna, typ.

    Så jag tackar för mig också. Stor puss och kram till er som stöttat och hjälpt mig under planeringen. Ni är fantastiska hela bunten och jag kommer aldrig glömma er ?


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Äldre 1 Jan 15:24
    #7

    Nej nu loggar jag ut. 


    Jag kikar in igen om någon vecka eller en månad och ser hur det ser ut. 
    Har det inte hänt något så plockar jag bort kontot då. 

    Det är inte så att jag tror att Bröllopstorget går under om jag försvinner direkt Tungan ute
    Men jag har vissa sentimentala känslor kvar för det här forumet, och jag hoppas att det kan bli så bra som jag minns om bara Bröllopstorgets ägare kan tänka sig att lägga en bråkdel av tiden dom lägger på Familjeliv, på detta forum. 

    Händer det så vill jag gärna tillbaka och bidra med det jag kan.

    Annars finns det ingen idé att sitta här som en oavlönad admnistratör och anmäla spammare och folk som inte kan läsa reglerna innan dom börjar göra reklam... Rynkar på näsan

Svar på tråden Tröttnat på Bröllopstorget