• Plätti­s
    Äldre 17 Nov 13:00
    7628 visningar
    9 svar
    9
    7628

    Ny förlovningsring

    Om du inte kan ha din ring längre är det klart att det är anledning nog att byta! 

    Min man bytte ring (och fick den han egentligen ville ha redan vid förlovningen), medan jag behöll min och la till en vigselring. De få personer som sagt något om det har sagt "fin ring, den passar dig" till honom. Det känns rätt självklart att man ska byta ring om man känner för det (och om ingen av parterna har något emot det).

    Jag funderade ett tag på att byta ut min då jag tyckte det såg konstigt ut med olika bredd, men jag sa att jag skulle spara det ett tag och nu har jag bestämt mig för att det är jättefint precis så här Glad 

     
    Lägger in en bild på mina ringar bara för att jag tycker så mycket om dem Oskyldig


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Plätti­s
    Äldre 17 Nov 13:49
    #3

    Åh, jag tittade på något liknande innan jag fastnade för mina ringar! Även de från Etsy (men den övre ringen var slät och med en smaragd). Superfina, jag blir lite kallsvettig av att tänka på att jag hade kunnat ha såna istället för mina halvtråkiga Flört 

    Är det helallians på dem? Då är det i stort sett omöjligt att ändra storleken på ringarna, men det kanske du redan visste.


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Plätti­s
    Äldre 18 Nov 10:55
    #9
    AnnelieK skrev 2015-11-17 14:05:06 följande:

    Det är halvallians på dessa.


    Det är så fina att jag tror jag smäller av! Klart du ska byta till dem! Skrattande Halvallians kan man ändra storlek på en aning i alla fall, men för mycket så kan fattningen släppa kring stenarna. 
    Emsie skrev 2015-11-17 17:42:19 följande:

    Det är klart att du kan göra det! Jättefina ringar du väljer på också och Plättis gillar verkligen dina färgade stenar med! Väldigt fint hänge också, jag har sett liknande där dom behållt ringen rund och satt fast hänge med sten i mitten, fint det med.


    Ja, jag älskar också de gröna stenarna! De är samma färg som mitt efternamn nu efter bröllopet, så det är lite av en kul grej förutom att de är superfina Oskyldig Om ni har vägarna förbi en guldsmed tycker jag ni ska gå in och fråga efter färgade stenar, bara för att se dem! De glittrar lika mycket som en klar diamant, men har en alldeles underbar, djup färg. 
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
Svar på tråden Ny förlovningsring