Inlägg från: Kattungevin |Visa alla inlägg
  • Kattungevin

Viitklädd gäst på bröllop

Jag fattar inte varför det ska finnas så mycket "regler" på bröllop... På vårat bröllop kommer klädseln vara helt fri. Och kommer folk i helvitt så spelar det ingen roll alls. Inte ens jag kommer ha vit klänning på mig så. :P

Blir ju alldeles matt av att läsa på den här sidan där folk hela tiden undrar om "Är det här ok? Är det där ok?" osv osv... Herregud... Varför ska man haka upp sig för att någon kanske kommer klädd helt i vitt till någons bröllop? Det är väl inte det som ett bröllop går ut på? Det går ut på att ha en underbar dag, att med vänner och familj och få fira att man blir man och fru. Att ha kul. 

Och alla andra frågor "Kan man byta klänning till festen?" "Kan man ha det här till middag?" osv osv... Vet ni vad? Det är ert bröllop och vad ni än väljer att göra och servera så är det RÄTT för det finns inga rätt eller fel.

• Kattungevin
    darkHorse skrev 2015-09-06 22:07:34 följande:
    Fast klädkod är egentliga inga regler, utan en riktlinje för gästerna så att de vet på ett ungefär hur man ska klä sig. Jag hade tyckt att det var jobbigt att inte veta alls vilken nivå det var på ett bröllop dit jag var bjuden, för i min garderob finns allt ifrån flum-hippie, kortkort och frackmiddag. Vissa kanske inte bryr sig, men jag tror många människor känner sig obekväma om man går på en fest och är väldigt överklädd eller underklädd jämfört med de flesta andra.

Sen när det kommer till rött/vitt/svart så hade jag personligen inte brytt mig om hur andra var klädda, men hade nog själv undvikit helvitt och helsvart.
    Menade mer just med det angående att ingen tjej får klä sig i helvitt. Och vad jag vet så finns det inga regler alls för ett bröllop så länge man är två som ska gifta sig, har sin hindersprövning gjord, har en vigselförrättare och rätt antal vittnen. :) Allt annat är ju helt upp till brudparet hur man vill ha det. :)
Svar på tråden Viitklädd gäst på bröllop