Viitklädd gäst på bröllop
Vi hade gäster som kom i svart och i puderrosa, men jag uppfattade det inte som att de försökte stjäla/dämpa min stjärnglans på något vis. Det var väldigt uppenbart att jag var bruden, och jag brydde mig inte alls om vad någon hade på sig. Alla var såååå fina och uppklädda för vår skull.
De som hade svart hade meddelat det i förväg, i och för sig genom att säga "bara så ni vet kommer jag i svart, annars blir det inget". Jag hade inget emot det heller, förutom tonläget det sas i.
Jag hade som krav/önskemål/information till gästerna att inga av tjejerna/kvinnorna skulle ha rumpkort eller extremt urringat. Killarna fick gärna ha kostym, men i valfri färg. Vi hade manliga gäster som kom i bara skjorta och utan kavaj, någon hade jeans och det var några intressanta urringningar på bröllopet. En mycket kort klänning också, men den bar min lillasyster och jag hade godkänt den i förväg. Fast jag måste erkänna att den såg mycket längre ut i provrummet än på bröllopet
Personligen hade jag aldrig haft vitt på ett bröllop, ljus klänning är en sak om det är mitt i sommaren och 30 grader varmt, men vitt är inte okej. Rött och svart spelar mindre roll för mig. Svarta klänningar kan vara festfina utan att dra ner stämningen eller vara ett statement, och en röd klänning kan vara fin och classy utan att säga något mer.
Det är viktigare för mig att klänningen passar tillfället, inte har urringning till naveln och slutar i samma höjd som trosorna. Eller slits som räcker till midjan. De kan vara gröna, blå eller rosa, men ändå säga sååå mycket mer än vad en röd klänning skulle göra.