• Blivande Mrs Tomar

    Bröllop sommaren 2016

    Hej alla blivande brudar!

    Skapar en tråd för oss som ska gifta oss nästa sommar.,

    Tips på lokal i Göteborgsområdet mottages gärna. Helst där d finns serveringspersonal på plats.

    / blivande mrs Tomar

  • Svar på tråden Bröllop sommaren 2016
  • Loveit
    krats89 skrev 2015-09-14 15:51:08 följande:

    Vi vill ha ett barnfritt bröllop och hade tänkt skriva "Vi önskar hålla ett barnfritt bröllop." på inbjudan, men jag tycker det låter lite hårt. Är det någon som har ett bra förslag på hur man kan fortsätta den meningen så att det blir en lite mjukare framtoning på det hela..?

     


    "Den här dagen vill vi gärna fira med våra vuxna vänner.

    Åldersgräns: 18 år."
  • Blivande Mrs Tomar

    Jag funderar på att hyra bröllopsklänning. Bor i Göteborg och det blir ju härifrån men har inte börjat kolla ännu. Någon sommar erfarenhet av att hyra ??

  • Strangershouse
    weddinghelena skrev 2015-09-09 08:52:27 följande:

    Om ni behöver fotograftips så kan jag hjälpa till :)


    Absolut, du får hemskt gärna tipsa mig om fotografer! Nu har vi visserligen några på g, men mer tips är alltid välkommet! 
  • Strangershouse

    Jag är så glad, för vår planering har äntligen tagit fart och det känns som om projektet har en klar och tydlig plan! Vi har skrivit en att göra-lista med prioritet på alla poster så vi vet i vilken ordning allt ska göras. Skönt att ha verklig koll på läget! 

    Ännu gladare är jag för att jag äntligen har hittat min vigselring! Efter att ha letat på alla möjliga hemsidor och butiker hittade jag sweetrocks.se och nu när jag fått prova provningar så är jag 99 % säker på att ringen kommer vara av den här modellen på vår bröllopsdag! Det känns verkligen som ett viktigt steg och ett väldigt roligt delmål! Symboliskt liksom Glad

  • krats89

    Inhandlade brudklänningen i helgen. Blev en modell som jag inte alls hade tänkt från början, men väl på så var den underbar. Det börjar alltmer kännas verkligt nu. Nu funderar jag på ring men vet ännu inte vad jag ska välja. Har börjat fundera på att gå till en smedj och låta de göra ringen istället för att köpa en färdig. Är det någon här som har koll på kostnaden? Tänker mig antingen i vitguld eller silver faktiskt.

  • MrsO160716

    Hej! Här är en till som äntligen ska få bli fru nästa sommar, 16:e juli som ni kanske förstår av mitt nick

    Har ganska klart för mig vilken stil/ tema bröllopet kommer gå i. Festen kommer vara i en gammal kvarn så mycket vitt, natur, lantligt med lite silver och spets

    Hittills har vi bokat kyrka & festlokal, spikat gästlistan, beställt provkort på inbjudningarna, köpt min ring (<3!) & mina örhängen. Påbörjat en del pyssel och dekorationer. Någon mer som kommer göra mycket dekorationer själva?

    Och är det någon som köpt klänning ännu?!

  • krats89
    MrsO160716 skrev 2015-09-25 00:27:31 följande:

    Hej! Här är en till som äntligen ska få bli fru nästa sommar, 16:e juli som ni kanske förstår av mitt nick

    Har ganska klart för mig vilken stil/ tema bröllopet kommer gå i. Festen kommer vara i en gammal kvarn så mycket vitt, natur, lantligt med lite silver och spets

    Hittills har vi bokat kyrka & festlokal, spikat gästlistan, beställt provkort på inbjudningarna, köpt min ring (<3!) & mina örhängen. Påbörjat en del pyssel och dekorationer. Någon mer som kommer göra mycket dekorationer själva?

    Och är det någon som köpt klänning ännu?!


    Jag gifter mig också 16 juli och jag köpte min klänning i lördags :) men ingen ring än ;) 

    Vi kommer göra alla dekorationer själva och även inbjudningar, vigselprogram, tackkort och festhäfte.
  • MrsO160716
    Emelie88 skrev 2015-09-26 19:27:29 följande:

    Idag köpte jag min klänning :D är helt kär och bröllopet vart så mycket verkligare nu.


    Åh vad spännande ni som köpt klänningar! Ni vill inte visa bild? Jag har en idé om hur min drömklänning ser ut men känns som man ska prova först. Annars är det ju verkligen grym skillnad på att beställa från typ Jjshouse och liknande sidor.. Var köpte ni era klänningar?

    Måste föresten tipsa om att Panduro har 25% på hela sortimenten i helgen, gjorde just en beställning på det mesta av pysslet till vårt bröllop
  • MrsO160716
    krats89 skrev 2015-09-14 15:51:08 följande:

    Vi vill ha ett barnfritt bröllop och hade tänkt skriva "Vi önskar hålla ett barnfritt bröllop." på inbjudan, men jag tycker det låter lite hårt. Är det någon som har ett bra förslag på hur man kan fortsätta den meningen så att det blir en lite mjukare framtoning på det hela..?

     


    Vi skriver "Vi älskar barn och de är välkomna till vigseln. Kvällen önskar vi däremot fira i vuxet sällskap och uppskattar därför att ni ordnar med barnpassning. Undantag för spädbarn."
  • Loveit

    Jag har också köpt klänning! :) Tanken var först att beställa från kina men butiken i stan reade ut alla brudklänningar så for dit. Är jag jätteglad över! Fick testa flera olika modeller som jag annars aldrig fått prova. Blev en jättefin klänning som kostade 5000kr, inte speciellt dyrt :)

  • krats89
    MrsO160716 skrev 2015-09-26 21:50:48 följande:
    Åh vad spännande ni som köpt klänningar! Ni vill inte visa bild? Jag har en idé om hur min drömklänning ser ut men känns som man ska prova först. Annars är det ju verkligen grym skillnad på att beställa från typ Jjshouse och liknande sidor.. Var köpte ni era klänningar?

    Måste föresten tipsa om att Panduro har 25% på hela sortimenten i helgen, gjorde just en beställning på det mesta av pysslet till vårt bröllop
    Jag köpte min klänning i en butik i stan där jag bor. Det blev inte alls en sådan klänning som jag hade föreställt mig att jag ville ha, utan faktiskt en som jag tänkte att jag inte ville ha. Den satt bäst och var finast tycker jag, så det blir inte alltid som man tänkt sig Flört
  • Emelie88

    Jag sitter alltid vid telefonen och där går det ju inte att lägga upp bilder :/ men de vart en pronovias batala :D ganska exakt en sån jag tänkt mig och det var den första klänningen jag provade, prövade tre andra också för att jämföra lite men de var inte alls lika fina som den första. Den satt jätte bra på mig och föll jätte fint <3 jag har köpt den i butik i Stockholm.

  • mioliten
    krats89 skrev 2015-09-14 15:51:08 följande:

    Vi vill ha ett barnfritt bröllop och hade tänkt skriva "Vi önskar hålla ett barnfritt bröllop." på inbjudan, men jag tycker det låter lite hårt. Är det någon som har ett bra förslag på hur man kan fortsätta den meningen så att det blir en lite mjukare framtoning på det hela..?


     


    Förklara att ni är barnkära med ändå vill fira med de vuxna.
    Samt att tänka på är ju att dagen/kvällen kommer bli lång och barnen kommer bli trötta.. Men skriv med att ammande barn givetvis är välkomna.

    Läste någonstans typ "Vi tycker mycket om barn men den här dagen vill vi fira med våra vuxna vänner"

    Själva vet vi inte hur vi ska göra då vi har egna barn.. Det är inte så lätt att lämna bort dem till någon när alla vill närvara vid festen.. 

  • mioliten

    Vi har satt vårt bröllopsdatum till den 13/8-16
    Känns bra, vädret brukar vara bra den helgen och de flesta har återgått till vardagen igen. Vilket resulterar i att de vi vill ska komma, kan komma ;)

    Vi har bokat kyrka. Jag har tittat på klänning från Lightinthebox, har hittat min favorit- men kan inte beställa än då jag precis fått barn och inte känner mig i form riktigt :P

    Mina stora problem nu är tema till bröllopet. Lila eller blått är färger som vi har pratat om. 


    Vi är inte riktigt överrens om gästlistan och håller på att leta efter en bra lokal att ha mottagningen i. 

  • Loveit
    mioliten skrev 2015-09-29 22:40:51 följande:

    Själva vet vi inte hur vi ska göra då vi har egna barn.. Det är inte så lätt att lämna bort dem till någon när alla vill närvara vid festen.. 


    Vi har också det problemet. Men vi funderar på att fråga grannarna om dom vill ha barnen. Då hämtas barnen efter kyrkan då vi inte vill ha med dom på middagen.

    Grannarna är väldigt barnkära och vi har rätt bra kontakt med dom. Vet dock inte om man ska låta dom sova över en natt långt före bröllop bara för att testa.
  • mioliten
    Loveit skrev 2015-09-30 11:51:43 följande:
    Vi har också det problemet. Men vi funderar på att fråga grannarna om dom vill ha barnen. Då hämtas barnen efter kyrkan då vi inte vill ha med dom på middagen.

    Grannarna är väldigt barnkära och vi har rätt bra kontakt med dom. Vet dock inte om man ska låta dom sova över en natt långt före bröllop bara för att testa.

    Jag vill inte lämna till våra grannar.. Vi känner dem inte på det sättet. Vet verkligen inte hur jag ska göra. Vill inte att ngn ska behöva ta ansvaret på festen heller.. :/ Har en som den stora tjejen ev skulle kunna vara hos.. Men den lilla vet jag inte..

Svar på tråden Bröllop sommaren 2016