• Plättis

    Tärna

    Jag hade försökt slappna av, säga till tärnan att även om du sagt att ni skulle bo på hotell natten innan bröllopet så har du känt efter och bestämt dig för att du vill sova hemma. Kvällen innan vårt bröllop gick vi ut med ett gäng kompisar och våra syskon för att äta middag, jag åkte hem lite tidigare än resten för att hinna fixa naglarna och min man kom hem strax före midnatt. Jag hade sett fram emot att få kramas, rå om varandra och kunna slappna av lite. Istället var jag trött och stressad och grät hur länge som helst eftersom två av naglarna hade blivit fel. 

    Att tärnan ändå är engagerad och försöker göra allt hon kan för att göra dagen minnesvärd är inget att ta illa upp över. Jag hade ingen tärna, ingen som erbjöd sig att fixa fotograf till frisören eller att ställa upp på annat vis. 

    Förmodligen försöker hon bara hjälpa till, och allt du kan göra då är att förklara att du ändrat dig. Dagarna innan bröllopet är vansinnigt stressiga, och jag har minnesluckor från dagen innan eftersom jag stressade så jag typ glömde bort att andas. Men efteråt är det inte de sakerna som spelar någon roll. Det är de trevliga sakerna man tänker tillbaka på. 


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
Svar på tråden Tärna