• Äldre 11 Aug 07:23
    6943 visningar
    10 svar
    10
    6943

    Ca budget?

    jag tycker ni ska ta reda på riktiga siffror.  För att få en vettig bild av en budget. 

    Börja med själva festen och ring runt och fråga om olika alternativ. Ring en herrgård och hör vad dom tar för att ordna ett bröllop för 150 gäster med allt inkluderat, ring ett slott och hör vad dom tar för samma sak.  Kolla även andra typer av lokaler.  Räkna även in budgetalternativ i några olika varianter som tex fest i bygdegård och få catering från Ica Maxi osv...
     Få en ungefärlig bild av vad det kostar. 

    Ring artisten i fråga och hör vad priset är och vad ni får för dom pengarna.  Kom ihåg att artister oftast är bokade flera år i förväg så tänker ni någon särskild artist så bör ni redan ha bokat den. 

    Skriv även upp andra kostnader ni kan tänkas ha och jämför priser. (hotellnätter, ringar, övriga kläder, skor, tärnor och marskalkar , transport osv) 

    När ni fått en lång lista sen på prisförslag så får ni sätta er ner och räkna på vad som ni tycker verkar vara en rimlig kostnad.  

    Jag som är gift för andra gången kan tipsa om att lyxigt inte alltid betyder dyrt...   allt är ju liksom relativt.  Är ni påhittiga och tänker utanför ramarna så kan ni få svulstigt bröllop för väldigt lite pengar.  

    som lite förslag har jag varit på ett herrgårdsbröllop där verkligen allt ingick och drygt hundra gäster.  Dom hade fixat bröllopet via kontakter , extrapriser, dealat med folk osv osv... Hela kalaset gick på 50.000 kronor.    

    Sjöng på en borgerlig vigsel för något år sedan och ett brudklätt par vigdes ensamma i stillhet i rådhuset med vittnen från brudens jobb.   Kostnad  150.000 kronor....   

Svar på tråden Ca budget?