• Äldre 11 Jul 21:02
    4047 visningar
    8 svar
    8
    4047

    Bestman/brudtärnor?

    Vi är nästan i samma situation som er. Jag har några vänner + min syster att välja mellan dom tärnor medan sambon inte har någon vän som är självklar. Han har två bröder man dem vill han inte ha som marskalkar (bestman)..

    Men självklart kan du ha vänner som tärnor medan han har sina bröder som marskalkar, inget konstigt med det. Det är heller inte konstigt om han vill ha sina bröder + dina bröder som marskalkar. Han ska köra på det som känns bäst! För mig är det viktigt att mina tärnor betyder mycket för mig och att jag kan lita på dem under hela bröllopsbubblan.

    Värdpar är iaf gammalt tillbaka, de par som bjuder in till bröllop, som betalar hela kalaset. Förr var det vanligt att brudens föräldrar betalade och då var värdpar. Nu har väl vissa värdpar som toastmaster typ :)

  • Äldre 11 Jul 21:50
    #4

    Instämmer med Chicita. Kan vara skönt att dela toastmaster-rollen med någon. Kanske bra också om det är en från din sida och en från hans sida, men det spelar ingen roll. Jag tycker i första hand att din blivande man ska välja vilka han VILL ha som marskalkar :)

Svar på tråden Bestman/brudtärnor?