• Äldre 3 Jul 10:30
    1778 visningar
    4 svar
    4
    1778

    Var hittar man allt i rätt färg?

    Har riktigt svårt att hitta dukar, spets och annat till dukning i rätt färg. Känns som om de bara finns ett standard utbud i färger. Men om man vill ha en annan nyans av rosa då?? Vad gör man då?
    Någon som vet någon bra hemsida?
    Jag vill ha pastellfärger och tråden ska vara korall och ivery. Ja ivery är väl kanske inte så svårt att hitta men korall då? och är de samma som vattenmelon?
    Jag simmar i ett hav av obesvarade frågor haha

  • Svar på tråden Var hittar man allt i rätt färg?
  • Äldre 3 Jul 14:13
    #1
    +1

    Svårt att hitta olika textilier i samma nyans tycker jag. Därför kör vi på vita linnedukar och spär på med färg på annan dekoration, blommor, vaser, kakfat, vimplar tex. Har köpt sprayfärg som jag målar kakfat och vaser med så får alla samma färg :)

  • crs
    Äldre 3 Jul 14:42
    #2

    Jag har inget svar på din fråga, men om man gör som AnnaHJ, så är här ett tips på hur man på ett schyst sätt kan få in färgen genom textilier med:
    apracticalwedding.com/2015/04/how-to-wedding-place-settings-napkins/

    Blir kanske inte exakt samma färg, men i mina ögon är det en bra grej. Om allt går exakt ton i ton så tycker jag det ser rätt platt ut. 

  • Plätti­s
    Äldre 3 Jul 15:30
    #3
    +1

    Samma nyans på allt är omöjligt, det kan jag säga som försökt leta efter rätt grön nyans på våra dekorationer. Ibland har man tur och det visar sig vara samma färg, men oftast är det någon nyans åt fel håll. Jag fick ett bryskt uppvaknande när jag var övertygad om att jag var tvungen att beställa en pappergirland för 800 kr från USA bara för att det skulle bli rätt. Några urklippta pappersbitar på ett snöre för 800 kr. Helt vansinnigt så här i efterhand. 

    Vi har gjort det enkelt för oss genom att bara ha vaserna på borden, mina smycken och sambons slips och näsduk i samma färg (och det är egentligen ett frikkin mirakel att vi lyckats), resten har vi i svart och vitt. Enkelt och stilrent, det är våra ledord när vi fixat och förberett.

    Ingen kommer att lägga märke till dekorationerna och prata länge efteråt hur fint ni hade matchat servetterna med bordsplaceringskorten och girlanderna på väggen. Den enda jag vet som minns vad det varit för dekorationer på ett bröllop är min mamma, men det var för att hon hade suttit och petat på dem för att de var så fina Solig (Jag var på samma bröllop och minns inte ett dugg.)


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Äldre 5 Jul 18:40
    #4

    Tacksam för alla svar, låter som rätt smarta idéer, som förhoppningsvis inte tar så mycket på tålamodet. Ska defenitivt pröva tack :D

Svar på tråden Var hittar man allt i rätt färg?