• Äldre 19 May 16:10
    5851 visningar
    14 svar
    14
    5851

    3 rätters eller buffè?

    Jag behöver lite hjälp!

    Vi har bokat kyrkan men inte festlokalen ännu eftersom vi inte kan bestämma oss (om maten) men vi vill ha den festlokalen.

    Vi kommer att gifta oss i en liten mysig träkyrka, och så kommer vi att ha festen efteråt i en fin restaurang, vi kommer att vara 30 gäster ungefär, så ett litet bröllop för bara de närmsta. Men jag är kluven ska vi ha buffè eller 3 rätters (4 rätters, inklusive bröllopstårtan), jag är både för och emot båda alternativen. Om vi tar buffè så funderar vi (jag) på att ha först sittande förrätt och sen buffè och sen sittande efterrätt (eller ska man ha bröllopstårtan istället för efterrätten? Blir de för mycket med först efterrätt och sen tårta?) Eller sittande 3 rätters.

    Jag vet att de är vi som bestämmer hur vi vill ha de, men jag kan inte bestämma mig, hur har era uppleveler varit med 3 rätters/buffè? Jag vill att de ska vara ett vackert bröllop men inte för stelt. När de gäller priset så har de ingen betydelse eftersom att buffen och 3 rätters knapps skilde något i pris, 125:- kronor skiljer de i pris.

  • Svar på tråden 3 rätters eller buffè?
  • Äldre 20 May 21:09
    #8

    Tack för att tips men de blir 3 rätters inklusive tårta (alltså 4 rätters). Men jag har en annan fråga, vet ni hur de är när man ska vara på en "restaurang" och ha festen, får man hjälpa till med dukningen? alltså hur utsmyckningen ska vara? Det står att dom står för linnedukar och färska blommor, men jag vill ha lite mer dukning än så, det är viktigt för oss... Vet ni om man får sätta upp saker utanför? Skulle vilja ha en skylt utanför där de står "BRÖLLOP" och saker i något träd. Mycket funderingar i mitt huvud just nu...

  • Äldre 21 May 09:08
    #12
    Chicita skrev 2015-05-20 21:32:14 följande:

    Nej det är sällan man kan ställa upp skyltar och göra saker på en restaurang.


    Bokar ni hela restaurangen så kanske, men annars skulle jag inte tro det.
    En skylt med "bröllop" utanför kan ju i så fall avskräcka andra gäster från att gå in om det är så att ni är i en speciell del av restaurangen. 


    Och när det gäller dukning så brukar dom ha vissa sätt att hantera det. 
    Du kanske kan påverka lite, men vill du ändra mycket så kan du eventuellt få lov att betala extra eftersom det kostar extra i tid för dom att ordna det.

    Be att få se en provdukning och fråga då om dom andra sakerna också 


    Okej, ska höra lite med dom när vi kommer dit och ska prata med dom. Men det är ett litet mysigt gästgiveri (ungefär) så jag tror (hoppas) inte att någon annan kommer att komma dit på år dag. Vill inte att andra kommer dit & äter när vi är där, tror inte heller de blir så. De får gärna dekorera de är bara så att de blir snyggt, men man kanske kan fråga om hur dom brukar ha de?
Svar på tråden 3 rätters eller buffè?