• Anonym (Rund är också en form)
    Äldre 19 May 15:31
    13153 visningar
    24 svar
    24
    13153

    Hjälp en kurvig brud med strumpbyxor!

    Jag letar förtvivlat efter strumpbyxor eller stayups att ha under brudklänningen, men vet inte vad jag ska hitta på. 

    Eftersom jag är rätt kurvig och har kraftiga lår så är min värsta mardröm att det ska vara varmt, jag ska svettas och låren börja gnidas mot varandra så jag får skavsår. I vanliga fall på sommaren har jag strumpbyxor, men jag är så trött på att jag måste dra upp dem över hela magen och peta fast dem under bh-kanten för att det inte ska bli en valk mellan midjan och bh:n. 

    Stayups har jag provat i perioder, men då måste jag köpa jättestora storlekar och dra upp dem mycket högre än vad som är tänkt för att inte låren ska skava mot varandra... Och shapewear känns lite jobbigt eftersom jag ändå måste ha någon form av nylonstrumpa att ha i skorna. 

    Hur gör ni andra, och hur gjorde ni som redan är gifta? 

    För att mina lår inte ska gnugga mot varandra måste jag gå ner så mycket i vikt att jag ser anorektisk ut, så det har inte riktigt varit ett alternativ. Under förra sommaren fick jag tipset att prova Klick silikonbaserade glidmedel på låren, och även om det låter helt galet så funkade det! Men då man svettas försvinner det efter ett tag (och min klänning är galet varm). 
  • Svar på tråden Hjälp en kurvig brud med strumpbyxor!
  • Äldre 20 May 07:09
    #11

    vad har du för typ av klänning? 

    Har du en brudklänning med korsettliv eller stödskenor så behöver du ju inte vara rädd för "valkar" , då sitter ju klänningen ändå som den ska. 

    om du går ner 20 kg och då ser anorektisk ut så är du nog inte så tjock som du tror och nojan om valkar sitter nog mer i ditt huvud .  

  • Anonym (Rund är också en form) Trådstartaren
    Äldre 20 May 09:43
    #12
    Nyfiken gul , nu fru skrev 2015-05-20 07:09:40 följande:

    vad har du för typ av klänning? 

    Har du en brudklänning med korsettliv eller stödskenor så behöver du ju inte vara rädd för "valkar" , då sitter ju klänningen ändå som den ska. 

    om du går ner 20 kg och då ser anorektisk ut så är du nog inte så tjock som du tror och nojan om valkar sitter nog mer i ditt huvud .  


    Ja, det är snörning och stödskenor. Det är väl mer under vanliga klänningar som det blir valkar och känns opraktiskt och inte särskilt snyggt med strumpbyxor som slutar i midjan. 

    Min "övervikt" sitter på midja och höfter, så jag är kurvig snarare än något annat. Det skiljer två-tre storlekar mellan min överkropp och underkropp, så även om jag är rätt liten upptill så känner jag mig mycket större i och med att låren gnuggar ihop och ger mig skavsår hela somrarna. 

    Och "anorektisk" är egentligen inte mina egna ord utan vad min omgivning sa om mig för 20 kilo sedan Tungan ute 
  • Äldre 21 May 14:30
    #13

    Jag har samma problem jag med skavsår mellan låren.

    Jag har sån såna shapers som håller in magen men längre ben. Problemet är kanske att de går rätt högt upp, till bh-kanten som någon nämt och jag tänker att det är redan svårt att gå på toa i en brudklänning och än svårare om man har trosor som gåt upp till midjan och man har korsettsnörning som sitter tajt - låter som svårt att få av och på trosorna då.....

  • Anonym (Rund är också en form) Trådstartaren
    Äldre 21 May 15:51
    #14
    tesselessan skrev 2015-05-21 14:30:12 följande:

    Jag har samma problem jag med skavsår mellan låren.

    Jag har sån såna shapers som håller in magen men längre ben. Problemet är kanske att de går rätt högt upp, till bh-kanten som någon nämt och jag tänker att det är redan svårt att gå på toa i en brudklänning och än svårare om man har trosor som gåt upp till midjan och man har korsettsnörning som sitter tajt - låter som svårt att få av och på trosorna då.....


    Jag hade tänkt köpa shape wear och prova, men jag har ju också snörning på klänningen och kommer inte kunna gå på toaletten då. Det hade jag inte ens tänkt på... 

    Det kanske blir så att jag provar ett par vettiga stayups och chubrub under våren, och den av dem som känns bäst får det bli på bröllopet. Jag behöver som sagt strumpbyxor till skorna i vilket fall, och de där korta strumpvarianterna som finns är det värsta jag vet. 
  • Camill­aForsg­ren
    Äldre 21 May 20:58
    #15

    Jag har fått tipset om att använda talkpuder/kroppspuder mellan låren. Har tyvärr inte testat, men det är ju rätt billigt om du har lust att testa innan den stora dagen.


    Wedding#2 6:e augusti 2016
  • Äldre 21 May 22:20
    #16

    Vilken typ av stay-ups använder du då? Hur högt upp går de? Mitt problem är att mina lår skaver väldigt högt upp då stay-ups skulle behöva sluta i kant med trosorna och då känns det som en lika gärna kan ha vanliga strumpbyxoe.

  • Anonym (Rund är också en form) Trådstartaren
    Äldre 21 May 22:35
    #17
    CamillaForsgren skrev 2015-05-21 20:58:59 följande:

    Jag har fått tipset om att använda talkpuder/kroppspuder mellan låren. Har tyvärr inte testat, men det är ju rätt billigt om du har lust att testa innan den stora dagen.


    Jag har provat det, och det är underbart men kortvarigt. Så fort man svettas lite så rinner allt bort och man måste sätta dit mer.

    Att använda skrubb och smörja med lotion innan underlättar, men det räcker som sagt inte länge. Åtminstone inte på mig som lätt blir varm.
    tesselessan skrev 2015-05-21 22:20:19 följande:

    Vilken typ av stay-ups använder du då? Hur högt upp går de? Mitt problem är att mina lår skaver väldigt högt upp då stay-ups skulle behöva sluta i kant med trosorna och då känns det som en lika gärna kan ha vanliga strumpbyxoe.


    Samma för mig. Jag har provat att köpa större storlekar och dra upp dem högt, men hela sexighetsfaktorn försvinner och det ser jättedumt ut. Och känns dumt. Men det funkar, så länge de inte halkar ner eller det börjar skava ovanför kanten.
  • Anonym (Fru T)
    Äldre 27 May 21:30
    #18

    Jag vill tipsa om Zizzi's strumpbyxor!!! ENORMT BRA! Köp ett par och testa, de kanske är perfekt för dig med, hade deras på mitt bröllop. Häls en kurvig Fru

  • Äldre 28 May 08:03
    #19

    borde inte apoteket har någon likande kräm som det tipsades om att köpa - något att gnida på för att motverka friktionen. ???

    ska kolla upp det när jag får tid. vore bra att ha nu under sommaren också (jag gifter mig i oktober)

  • Anonym (Rund är också en form) Trådstartaren
    Äldre 28 May 10:49
    #20
    Anonym (Fru T) skrev 2015-05-27 21:30:50 följande:

    Jag vill tipsa om Zizzi's strumpbyxor!!! ENORMT BRA! Köp ett par och testa, de kanske är perfekt för dig med, hade deras på mitt bröllop. Häls en kurvig Fru


    Jag ska absolut prova dem  
    tesselessan skrev 2015-05-28 08:03:33 följande:

    borde inte apoteket har någon likande kräm som det tipsades om att köpa - något att gnida på för att motverka friktionen. ???

    ska kolla upp det när jag får tid. vore bra att ha nu under sommaren också (jag gifter mig i oktober)


    Det enda jag hört talas om är Klick silikonbaserade glidmedel, och det funkar rätt bra egentligen. Friktionen försvinner, men det blir lite klistrigt på något vis. 
  • Anonym (Rund är också en form) Trådstartaren
    Äldre 28 May 11:30
    #21

    Jag gick och fick hjälp att prova ut shapewear häromdagen, och det var en upplevelse. Istället för att faktiskt göra nytta så kände jag mig bara större av att ta på mig det. Det blev bullar och knölar överallt, så jag bestämde mig för att ha strumpbyxor under brudklänningen och att be om hjälp när jag ska gå på toaletten för att få av mig allt. 

    Min blivande tycker att jag är strålande vacker oavsett hur jag ser ut, men jag vill ju känna mig vacker också. Drömde att jag provade brudklänningen och den var alldeles för stor (alltså flera storlekar för stor) och blev så lättad över att den åtminstone inte var för liten. Det var en upplevelse Tungan ute

  • Äldre 30 May 14:08
    #22

    Hittade en spray i skobutiken som heter silkcomfort och är en apray som man kan spraya på fötter att för att minska friktion i skor. Lägg3n som ett skyddande hölje. Borde funka mellan låren oxå eller vad tror ni?

  • kouki
    Äldre 1 Jun 08:52
    #23
    tesselessan skrev 2015-05-30 14:08:10 följande:

    Hittade en spray i skobutiken som heter silkcomfort och är en apray som man kan spraya på fötter att för att minska friktion i skor. Lägg3n som ett skyddande hölje. Borde funka mellan låren oxå eller vad tror ni?


    Kanske, beror nog lite på hur mycket friktion där är...
  • Äldre 1 Jun 18:34
    #24

    Har inte läst tråden så vet inte om någon tipsat om detta redan.

    Det är inte jättehög sexighetsfaktor på mitt förslag, men, om det faktiskt är ett problem och du ej hittar någon annan lösning, varför inte "tejpa" låren där de skaver med sådandär typ skavsårstejp? Inte kirurgtejp, det lär ju lossna efter första svettdroppen, men såndär grov plåstertejp borde ju hålla bra och förhindra bekymmer. Inte så kul att riva loss bara. Jag som kan ha problem med skavsår brukar plåstra om mina stackars fossingar i förebyggande syfte när jag köper nya skor!

Svar på tråden Hjälp en kurvig brud med strumpbyxor!