• Jullis

Klänning vid borglig vigsel? Bilder!

Min sambo och jag ska viga oss borgligt om ett par månader. Ingen vet om det och vi ska inte ha några gäster. Bara han och jag och lånade vittnen Skrattande
    Dock tänker jag att det kan vara trevligt att göra sig lite fin ändå och inte gå dit i jeans.

Så nu behöver jag er hjälp att välja klänning!!!

1. Jag har testat några olika korta, vita med spets, typ denna. Sött men egentligen inte alls min stil... Känner mig lite fånig i dem, måste jag erkänna. Men ibland ska man ju kliva ut ur sin "comfort zone", så en sådan klänning är ändå med i leken.

2. En enkel blå klänning från Ralph Lauren. Denna gillar jag! Enda negativa är att jag dels måste visa mina ben (inte så nöjd, ugh...) OCH att jag måste ha skor med klack. Aj! Mina fötter gillar inte klack. Visa ben och gå med klack gäller ju för klänning nr 1 också... Obestämd

3.Sen har vi den tredje! Den är så fin! Och jag måste inte ha klackar! Cool Och jag slipper visa benen. Skrattande Det enda jag oroar mig när det gäller den är att det blir lite "too much" för en borgerlig vigsel. Eller är det okej??

Eller är alla no no för en borgerlig vigsel? Ska kanske tilläggas att jag aldrig bär klänning annars, så därför är jag nog lite osäker...

• Svar på tråden Klänning vid borglig vigsel? Bilder!
  • crs

Jag tycker du är jättefin i alla tre! Och jag tycker helt klart att alla tre passar för den typen av vigsel. :)
    Den blå är supersnygg, jag tycker nog att den passar dig bättre än den första. Fast båda siluetterna är fina på dig, snygga ben ju! Du kanske borde öva på att bli bekväm med att visa upp dem. ;) Den sista är med fin, jag blev helt avis på hur snygga axlar du har, den framhäver dem bra!
    Sammanfattning: tumme upp till alla tre! Kanske inte så hjälpsamt, men jag tyckte verkligen att alla är fina! :)

• Nyfiken gul , nu fru

1: Söt men känns som en sommarklänning

2: Snygg modell men jag personligen gillar inte blått och känns för mig som en vardagsklänning.

3: Jättesnygg! Den skulle jag välja!

• daniiel

Den tredje klänning tycker jag defintivt att du ska välja. Den är jättefin, du ser ut att passa bra i den och med tanke på hur du skriver om klänningarna verkar den vara klänningen du helst vill ha :)

Och tänk absolut inte att den skulle bli för mkt för ert bröllop. Oavsett vart man gifter sig eller om man har gäster, så är det en stor dag och man ska få känna sig fin och bekväm. Sedan spelar det ingen roll om det är i jeans eller en stor fluffig brudklänning! 

Så, känner du dig fin och bekväm i den tredje klänning, så tycker jag att det är den du ska ha på dig :)

• Nyfiken gul , nu fru

du behöver på intet sätt "klä ner dig" bara för att du ska vigas borgerligt! 

Känner du för att se ut som en brud så är det så du ska se ut givetvis. 

Klä dig i det som du verkligen vill ha på din bröllopsdag oavsett om det är jeans o t-shirt eller maffig brudklänning och slöja. 

• annapia

Självklart ska du ha klänning nr 3. Den är jättefin och Er vigsel är ett mycket speciellt tillfälle för Er. Att få känna sig riktigt vacker en sådan dag tycker jag är viktigt. De andra klänningarna är lite mer vardagliga och dessutom trivs du inte med bara ben och klackar ( kilklack är annars ett bra alternativ) All lycka till!!!!

• Pess

Trean var, som typ alla här ovan säger, jättefin och mest "brudig", vilket är en bra sak när man ska gifta sig, enligt mig, kyrkligt eller ej! ;)

Men jag personligen tyckte att den blåa satt otroligt fint på dig, finast av de tre, helt klart! Det är en supersnygg klänning, och du ser helt smashing ut i den! Ja, dina ben med! ;) 

Jag hade, om jag var du, helt klart tagit den blåa! :)

• Jullis

Tack för era svar allihopa! Vad glad jag är att ingen tycker nr 1, haha! Puh...

Jag gillar både 2 och 3 väldigt mycket. Kanske tar jag 3an vid vigseln och svidar om till 2an när vi går ut och äter på kvällen. 3an passar ju inte så bra på restaurang :D

• annapia

Ett utmärkt beslut!!! Den blå är verkligen en klänning du kan använda mycket om du nu faller för detta med klänningar. Glad

• Undrande skaning

Jag håller med föregående här. Du blir snygg i vilken av klänningarna du än väljer, men du ska välja den som får dig att känna dig mest speciell. Speciellt en dag som denna! Låter som en bra idé att kombinera 2 å 3!????

• daniiel
    Jullis skrev 2015-03-18 20:20:32 följande:

Tack för era svar allihopa! Vad glad jag är att ingen tycker nr 1, haha! Puh...

Jag gillar både 2 och 3 väldigt mycket. Kanske tar jag 3an vid vigseln och svidar om till 2an när vi går ut och äter på kvällen. 3an passar ju inte så bra på restaurang :D

Det lät ju som en toppenbra idé tycker jag :) Då får du använding för båda klänningarna! Jättefina båda två.
  • Cakefairy

Har inte läst alla andras svar men här är mitt: Kör på den som du känner dig mest bekväm i! Även fast det är en borgerlig vigsel så är det ju ändå en mycket viktig dag och då vill du inte komma ihåg skavsåren du hade i en månad efteråt av skorna. Väl det som känns bra, som du tycker är snygg.
    Finns inget som är too much enligt mig vet folk som har gift sig borgerligt i frack och "riktig" bröllopsklänning så känns trean rätt så kör på!

• Pess

Din lösning var super! :D guldläge för att hinna ha båda klänningarna ;) måste bara påpeka att jag inte alls tycker att nr 3 är för uppklädd för att ha på restaurang! Iaf inte om männen i sällskapet har kostym osv! :D och det tycker jag ej annars heller egentligen;) men som många sagt så är det DU som ska känna dig bekväm och snygg, och snygg var du i alla tre, så kör så som känns bekvämast :D

Svar på tråden Klänning vid borglig vigsel? Bilder!