• Äldre 10 Mar 16:38
    10625 visningar
    21 svar
    21
    10625
    Företagsinlägg av
    By Eneroth

    Vad ska brudgummen ha på sig på bröllopet?

    Efter att ha skapat kläder för män som ska gifta sig i snart tio år har jag fått mycket input, beröm, tankar och idéer från mina kunder. Nu efter några år utan att själv ha drivit butik då vi get fokus åt själva skapandet och designen så undrar jag lite hur ni blivande brudgummar och brudar tänker kring ert brudgummens kläder på den stora dagen?

    Helt enkelt: Vad ska han ha på sig och varför?

    Jag diskuterar gärna och kommer med tips på klädval, färger, märken med passformen/modellen ni kanske letar efter etc.

    När jag startade vårt märke så var kostym t.ex. ett big no no i min värld för en brudgum. Men efter tio år så har mycket ändrats och även jag har hittat charmen i kostymen även vid bröllop om man väljer rätt kostym.

    Främst handlar det om vad man känner sig bekväm i. Alla passar inte i det mest extravaganta och då kommer det även att synas.

    Som sagt vad känner ni inför ert klädval? Och ni som redan valt vad ni ska ha, vad blev det och hur kom fram till just dom kläderna?

       


    /Martin By Eneroth
  • Svar på tråden Vad ska brudgummen ha på sig på bröllopet?
  • Äldre 12 Mar 12:07
    #11
    +1

    Zalando, men denna finns knappt kvar i någon gångbar storlek.

  • Äldre 12 Mar 12:28
    #12
    +1
    Nyfiken gul , nu fru skrev 2015-03-12 11:21:29 följande:
    åh slurp!! Vad läckert!! 
    tack
    Live free, ride free
  • Äldre 13 Mar 19:31
    #13
    Pytttan skrev 2015-03-12 12:07:50 följande:

    Zalando, men denna finns knappt kvar i någon gångbar storlek.


    Snygg kostym helt klart!
    Tittade lite snabbt på Zalando. Där fanns den i alla storlekar förutom 48 och 94.
    Det verkar vara föra årets kollektion då den inte verkar finns kvar på Selected homme's egen webstore. Kan då vara lite svår att få tag på och in den prisklassen tror jag att är det svårt att hitta något likvärdigt.
    Martin
  • Äldre 13 Mar 19:38
    #14
    VinterBrud2015 skrev 2015-03-11 09:15:08 följande:

    Kul att du har återupptäckt kostymen! Min make var tidigt inställd på att det var tredelad kostym han ville ha till bröllopet, och även vilken stil den skulle vara i, men när vi började leta kändes det som utbudet var ganska begränsad och det var också svårt att hitta bra inspirationsbilder. Han ville ha en brun kostym i något tyg med lite struktur, lite engelsk lantlig känsla, så lösningen blev att sy upp en kostym hos skräddare. 


     


    Jag gillar verkligen färgen på kostymen framförallt tillsammans med färgerna på slipsen, näsduken, skjortan och corsagen (blomman).
     
  • Äldre 16 Mar 08:16
    #15
    +1
    anna1978 skrev 2015-03-13 19:38:09 följande:
    Jag gillar verkligen färgen på kostymen framförallt tillsammans med färgerna på slipsen, näsduken, skjortan och corsagen (blomman).
     
    Kul att du gillar det!! Känns som vi lyckades åstadkomma vår vision. :)
    Men när vi började prata i dessa banor och började leta inspirationsbilder så blev vi väldigt tveksamma eftersom vi hade svårt att hitta bilder med liknande kombinationer och tänkte att vi kanske var helt ute och cyklade. Och även i butik försökte de styra oss mot en mer klassisk look med ljus skjorta, glad att vi stod emot!
  • Äldre 16 Mar 14:22
    #16
    +1

    Det här ska min blivande ha på sig..
    Färgen på kravatten är inte bestämd än men han ska in och prova ut en mer passande skjorta senare så vi kunde ta det då..

  • Äldre 18 Mar 07:47
    #17
    +1

    angående den beige/sandfärgade kostymen som det finns bilder på i tråden tidigare.

    Nu fanns den i rätt storlek. Beställningen är gjord och nu väntar vi med spänning på att få hem den och se om makens klädsel nu är klar!

  • Äldre 30 Apr 10:33
    #18

    Vi kommer ha ett sommarbröllop med vigsel i kyrkan och fest i trädgården. 

    Sambon har inte beslutat sig för vad han ska ha på sig men vi lutar åt en beige kostym och den som Kapp-Ahl har i Strömberg kollection är fin (på bilden är den i annan färg).

    Men vi ska ta en kik på kostymen på Zalando också :)

  • madmox­xi1177
    Äldre 21 Jun 18:30
    #19

    Väst är ju bland det snyggaste jag vet!! :D

  • Äldre 21 Jun 21:15
    #20

    Min blivande ska ha sin stora mässdräkt, så det blir ju allt som hör det till, med knappar, revärer, klaffar, handskar, mössa etc.



    Bild tagen från denna sida: blogg.forsvarsmakten.se/karlbergskadetterna/page/6/

  • Äldre 22 Jun 02:32
    #21

    Gloriusgirlgirl: mässdräkt är ju så läckert! :D Min blivande har jobbat i försvaret och hade nog gärna haft mässdräkt men känns lite fel när han inte jobbar där längre... har bekanta som gifte sig med mässdräkter och sabelhäck och allt! :D

    Min blivande har fått för sig att han ska ha frack, hatt och käpp på bröllopet. Jag blev förvånad för han är verkligen inte den typen (även om han tydligen bar hatt till vardags innan vi träffades) men han resonerar att han vill göra det när han nu har tillfälle till det, och vem är jag att hindra honom? :)

Svar på tråden Vad ska brudgummen ha på sig på bröllopet?