• Äldre 27 Feb 18:39
    4643 visningar
    8 svar
    8
    4643

    Bröllops tips

    Hej!

    Jag behöver lite tips och ideer. Jag ska gifta mig i början av September i Skaraborgs trakten. Jag har en budget på ca 20 000 kr och en gäst lista på ca 40 personer. 
    I budgeten ing
    år:
    Vigsel (helst i en liten och ljus kyrka/kapell alt. ute i en vacker milj
    ö.)
    Enkle naturnara Lokal f
    ör bröllops middagen (nära från vigsel)
    Mat (enklare buffe / grill typ)
    Dryck
    Dekorationer 
    Blommor 
    Underh
    ållning

    N
    ågon som kan ge mig lite ideer på lokal ect. och hur man bäst håller budgeten nere.

    Tacksam f
    ör all hjälp jag kan få
    Kay

  • Svar på tråden Bröllops tips
  • Äldre 28 Feb 22:25
    #2
    Hej ALW!
    Jag har letat på ställen kring Skara trakten men är flexibel och kan tänka mig att åka lite längre for det perfekta bröllops tillställningen för oss. 
    Vad som är viktigast för oss är en vacker omgivning/natur med en praktisk lokal for bröllops middagen som har kök/toaletter/sal for bröllops middagen om det regnar. 
    Har kollat lite på olika bydesgåradar men har inte hittat den rätta lokalen för oss än, verkar annars vara ett bra och billigt alternativ.
    Funderar också på att kolla upp om studenter på florist/konditorist utbildningar kan hjälpa till att göra buketter och tårta till ett billigt pris. 
    Vi har några kontakter som vi kan utnyttja for att hålla budgeten nere t ex när det gäller bröllops fotografier.
    Hälsningar 
    Kay
  • Äldre 2 Mar 15:50
    #6

    Tack ALW! Kinnekullegården ser väldigt trevligt ut ska definitivt kolla upp det lite mer.

Svar på tråden Bröllops tips