Inlägg från: Mauritiusbröllop |Visa alla inlägg
  • Mauritiusbröllop

    Vi ska gifta oss i hemlighet utomlands- hade ni berättat för era föräldrar innan eller efter vigseln?????

    Hoppas snälla goa Ni att ni orkar läsa detta och ge lite tips, tankar :)

    Vi har efter mkt om och men bestämt att vi ska åka och gifta oss ensamma för att vi vill att vår vigsel ska bli just vår och vi gör det enbart för vår skull. Ingen annans!
     Kommer skriva ngr punkter till varför vi ändå bekymrar oss och vill göra detta på bästa möjliga sätt!

    -Min syster gifte sig utomlands. Vi är två systrar i min familj. Mina föräldrar tog detta bra och tror att de skulle göra det även om jag gjorde det. Samtidigt som jag känner en slags förväntan på mig som den perfekta dottern att ha ett fint kyrkbröllop med kalas.

    - Min sambo friade till mig hemma hos mina föräldrar på min pappas 70 års kalas. Min svärmor fick ett mindre hysteriskt anfall och blev uppriktigt sur i flera dagar över detta. Kände sig orättvist behandlad m.m....Rädd att hon blir det om hon i efterhand får reda på att vigde oss utan hennes vetskap eller ens misstanke. Samtidigt som jag verkligen känner ännu mer för att inte berätta ngt för det är ju vårt beslut och blir hon sur så visar hon ju bara vilken dålig människa hon är, eller???

    - Våra familjer fungerar inte bra ihop. HAde vi gift oss hemma hade jag gått runt med en klump i magen att de skulle bli tjafs eller konstiga situationer. Därav är det inte aktuellt att gifta oss på hemmaplan. SAmtidigt som båda älskar att resa och kanske hade tänkt vigsel utomlands ändå.

    Så till stora frågan: Hur hade ni gjort? Hur reagerade er närmsta familj när ni gifte er i smyg? Berättade ni för närmast sörjande innan eller vigseln? Är vi elaka människor som tänker ringa och säga "nu har vi gift oss"?

Svar på tråden Vi ska gifta oss i hemlighet utomlands- hade ni berättat för era föräldrar innan eller efter vigseln?????