• Nightrod

    Åsikter önskas om upplägg av bröllopsfest

    ALW skrev 2015-02-10 23:24:38 följande:

     - Vad är "okej" att bjuda på som vickning? Anses en simpel korv med bröd eller hamburgare snålt då de flesta av gästerna inte deltagit under middagen?
    - Anses våra tankar kring alkohol/dryck som snålt?
    - Skulle det vara "larvigt" att ha lappar i olika färger där gästerna får skriva sina namn och fästa på bröstet under kvällen? Jag tänker att vänner har röd namnskylt, kusiner blå, syskon gula osv... Detta då många kommer träffas för första gången och att man då enkelt kan se vilken relation gästen har till brudparet.
    - Hur uttrycker vi bäst i inbjudan till de gäster som deltar på vigseln och festen att de gärna får komma "mätta i magen", då det bara bjuds på lättare vickning under kvällen?



    Ohh korv och hamburgare på kvällskvisten när det är fest är väl bland det bästa man kan få. En bekant hade det och det var väl ett av det mest omtyckta inslagen på den festen, korvarna var ju knappt tinade innan de försvann :)

    I vanliga fall är jag emot att man köper saker på ett bröllop, men ni har ju helt klart kluvit på det intima med familj och vänner samt på en "allmän" fest så att säga. Då tycekr jag det är mer ok att de betalar för drickat (sålänge ni inte tar inträde på festen)

    Namnskyltar i olika färger, hmmmm
    MIN åsikt är
    För det första, byt ut den röda och gula färgen till något annat, känns lite som "trafik light party" där röd betyder upptagen, gul kanske, och grön singel.


    Namnskylt, känns som en konferens, och fult på kläderna. Kanske en brosch eller liknande som man får sätta på sig beroende på vad man tillhör, men namnskyllt, njet!
    Annars tycker jag det är en kul ide, som kan skapa lite konversationer.

    Jag tycker det låter som ett bra upplägg, och vickning är en bra ide.. vi skall med ha grillkväll med liknande dagen före och på kvällen efter middagen..
    En bra korv med bröd är så jävla gott

    Lycka till


    Live free, ride free
Svar på tråden Åsikter önskas om upplägg av bröllopsfest