• Alylly­ra
    Äldre 23 Jan 13:13
    6751 visningar
    41 svar
    41
    6751

    Anonymitet

    Min känsla är att andelen inlägg från anonyma personer har ökat markant under det senaste halvåret (ungefär sen flytten till "nya" sidan). Detta gäller inte bara ämnen som kan betraktas som känsliga, utan även andra trådar.

    Från mitt perspektiv blir det som att konversationerna består av några få regelbundna samtalspartners samt en hel drös med anonyma personer som man aldrig får någon relation till, och det är jättetråkigt!

    Ni som ofta väljer att vara anonyma, vad är anledningen till det? Ni får gärna skriva en motivering i tråden (ja, det går att vara anonym!).

    Slutligen vill jag verkligen uppmana er att komma ut ur anonymiteten och delta i konversationen under ett användarnamn som man kan känna igen er på. Det blir ett roligare forum för alla om vi kan skapa en samhörighet.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anonymitet
  • Ms T
    Äldre 23 Jan 20:41
    #21
    +1

    Jag heter MsT här hej alla. Kallat mig Jag väljer i denna tråd

  • Äldre 23 Jan 22:48
    #22

    Jag väljer / Ms T - En fråga (bara undrar, inte något elakt på något sätt)... Känns inte nicket Ms T tillräckligt anonymt?


    Jag valde Chicita - ett helt annat nick än vad jag har på andra sidor för att få vara just anonym. Jag tyckte att det räckte. Och till en början var jag väldigt hemlig, sa inget om vart jag bodde eller ens vart bröllopet skulle hållas men den sista punkten fick jag backa lite på eftersom jag behövde lite hjälp med lokaler och annat sånt Tungan ute

    Jag har ju fortfarande ingen aning om vem du är... Alltså du kan vara vem som helst i det här landet, du kanske inte ens är en tjej. För mig är du anonym även om du kallar dig Ms T Glad Men det är lättare att prata med Ms T än Anonym (Jag väljer) - i den här tråden... och kanske Anonym (Tycker inte) i en annan tråd och (Anonym - varför då?) i en tredje. Fast det är samma person (obs bara så ingen antar något... jag har bara hittat på två anonyma namn där för exemplets skull) 

  • Ms T
    Äldre 24 Jan 10:07
    #23

    För att jag är rädd att någon ska komma på vem jag är. Som inte ska veta något än. jag är inte en tjej jag är en kvinna:)

  • Äldre 24 Jan 11:26
    #24

    Men dom kan väl lika gärna komma på vem "Anonym - hitta festlokal i XXX" är som vem Ms T är Glad

    Det räcker med att man säger "fel sak" om "rätt person" är här och ser det just då.

    Jag tyckte att det var starkt av dig att avslöja dig här i tråden i alla fall, och du verkar logisk och trevlig. 
    Så trevligt att råkas Ms T. Hoppas få se dig lite mer i forumet Solig

  • Ms T
    Äldre 24 Jan 13:38
    #25
    +1

    Tack :) Det samma Chicita

  • Äldre 26 Jan 08:39
    #26
    +1

    99% av alla här inne har ju redan anonyma nick som man inte kan härleda till just den personen, kanske en nära vän kan det men annars....

    Men jag tycker att just de där anonyma inläggen vi just prata om näsan enbart förekommer i trådar som inte hör hemma på Bröllopstorget. Om bara alla här inne kunde undvika att srkiva och svara på trådar som handlar om "fel saker"
    Kalas
    familjeproblem
    någons partner
    någons chef
    osv osv

    Sedan fattar jag inte varför det inte är här som på andra forum, skapar någon en tråd som liknar en som redan finns så stänger moderatorn den tråden och hänvisar till den redan existerande. Annars komemr det ju finnas miljoner trådar om mer eller mindre samma ämne

    Bröllop 2015
    Bröllop sommaren 2015
    Bröllop sensommar 2015
    Bröllop vår 2015
    Bröllop höst 2015

    Alla de trådarna lägger man väl under "Bröllop 2015" så den tråden blir mer aktiv och man slipper skriva samma sak i vartenda ställe. Finns det ingen som kan städa lite och göra forumet lättare att följa för alla...


    Live free, ride free
  • Alylly­ra
    Äldre 26 Jan 09:56
    #27

    Kul att det blev lite diskussion kring detta!

    MsT - välkommen ut i offentligheten ;) Jag förstår ditt val att vara anonym om du planerar ett överraskningsbröllop men det är alltid trevligare att prata med en verklig person - även om det bara är ett nick!

    Håller med dig Nightrod om poängen med aktiva moderatorer - det är något som vi har påpekat om och om och om och om och om... *paus för andning* och om igen. Men inget händer.
    Också en av anledningarna till att forumet blir tristare och tristare när det fylls av likadana trådar.

    Däremot håller jag inte med om att man inte kan få prata om andra saker än bröllopsrelaterat här. Jag är väldigt mycket för känslan av en "community", att man lär känna varandra och, som Pess skriver så fint "följa varandras resa". Och ju mer man lär känna någon, desto mer naturligt känns det att samtalet flyter iväg på andra ämnen.

    Om jag t.ex. skulle vilja fråga något personligt om min relation så skulle jag mycket hellre fråga här, där jag trivs och känner mig hemma - och då veta att jag får svar från Chicita, Aline83, Pess osv. som jag till en viss mån "känner" och vet lite om vad som händer i deras liv och från vilken synvinkel de ser på mitt dilemma. I alla fall om alternativet är Familjeliv där jag får svar från 200 för mig helt okända människor. Därför tycker jag absolut att det ska finnas plats på BT för andra ämnen än bröllopsrelaterade, just för att det förstärker känslan av samhörighet och gör BT till en roligare plats.

  • Äldre 26 Jan 11:47
    #28
    Nightrod skrev 2015-01-26 08:39:56 följande:

    Sedan fattar jag inte varför det inte är här som på andra forum, skapar någon en tråd som liknar en som redan finns så stänger moderatorn den tråden och hänvisar till den redan existerande. Annars komemr det ju finnas miljoner trådar om mer eller mindre samma ämne


    Det finns inga aktiva moderatorer. Det är ju det som är problemet.


    Det är därför det inte bara funkar att göra fler regler heller när folk inte följer dom som redan finns.
    Att BT inte heller följer sina egna regler är ju en annan sak.
    Tydligen kan man köpa sig fri från reglerna genom att betala för ett PLUS-abbonemang.


    Då får man spamma hur mycket som helst exempelvis Tungan ute

  • Ms T
    Äldre 26 Jan 12:15
    #29

    Har du missat att det finns ett "rum" som heter relation! Vad tror ni den är till för?


    Nightrod skrev 2015-01-26 08:39:56 följande:

    99% av alla här inne har ju redan anonyma nick som man inte kan härleda till just den personen, kanske en nära vän kan det men annars....

    Men jag tycker att just de där anonyma inläggen vi just prata om näsan enbart förekommer i trådar som inte hör hemma på Bröllopstorget. Om bara alla här inne kunde undvika att srkiva och svara på trådar som handlar om "fel saker"

    Kalas

    familjeproblem

    någons partner

    någons chef

    osv osv

    Sedan fattar jag inte varför det inte är här som på andra forum, skapar någon en tråd som liknar en som redan finns så stänger moderatorn den tråden och hänvisar till den redan existerande. Annars komemr det ju finnas miljoner trådar om mer eller mindre samma ämne

    Bröllop 2015

    Bröllop sommaren 2015

    Bröllop sensommar 2015

    Bröllop vår 2015

    Bröllop höst 2015

    Alla de trådarna lägger man väl under "Bröllop 2015" så den tråden blir mer aktiv och man slipper skriva samma sak i vartenda ställe. Finns det ingen som kan städa lite och göra forumet lättare att följa för alla...


  • Äldre 26 Jan 12:34
    #30
    Ms T skrev 2015-01-26 12:15:43 följande:

    Har du missat att det finns ett "rum" som heter relation! Vad tror ni den är till för?


    Jaha så bara för att det finns ett sälj och köp rum så får man sälja t.ex. sex där?. För det är ju lagligt att sälja men inte att köpa. Och relationsrummet är givetvis till för att man skall söka relationer där, lite som ett kontaktforum. Förlåt för att jag har missförstått detta.


    För jag hade uppfattat det som ett bröllopsforum med olika rum där man delade upp de olika frågorna kring bröllop, som att sälja bröllopsgrejer från gamla bröllop eller att man vill köpa sådana saker, och att man hade problem med relationer mellan olika inför bröllopet. Aj fan förlåt, jag har missuppfattat detta.


    Skall genast börja sälja min gamla bildäck och mc delar på köp och sälj sidan. Skall bara hem och fota det först



    Live free, ride free
Svar på tråden Anonymitet