Anonym ((en hel del...)) skrev 2014-11-26 17:59:10 följande:
Min förlovningsring kostade ca 55 000sek och min bröllopsring kommer troligtvis gå på ungerfär samma summa, kanske mer. Jag vill ha en helallians och har redan hittat en jättefin som ar något dyrare än förlovningsringen.
Min blivande man har hittat en ring han gillar som ligger på ca 20 000sek
Jag vet att det kanske är onödigt att spendera så mycket pengar på ringar men det är ju smycken som vi tänker ha hela livet (får man hoppas :)).
Mina föräldrar förstår inte, men det är dom ringarna vi ville ha. Dock skäms jag lite ibland för att berätta om hur mycket dom kostar just för att folk ofta kommer med elaka kommentarer om hur jag slösar mina pengar.
Det är ju inte som om jag på något sätt ser ned på folk som inte lägger jättemycket pengar på sina ringar. Enkla guld eller silverband kan vara jättefina med. Det handlar helt enkelt om olika stilar.
Jag förstår helt det är med att känna att man skäms. I min familj har jag fått en del reaktioner min faster reagerade väldigt starkt när hon förstod att det var äkta diamanter i min ring och inte bergskristaller som hon gissade på. De äldre har inte reagerat alls. Min farmor tycker att den är fin och söt, hans farmor gifte sig super rikt och tycker att min ring är smal och enkel. Min pappa tyckte också att den var ganska minimalistisk och tidlös, men han tycker att jag ska ha en solitär till vilket jag kanske kan hålla med om.
Att folk ska bry sig så mycket om vad man gör så länge vi inte har lånat för att köpa ringar så tycker jag absolut inte att de ska bry sig. Sen vad dem upplever som traditionellt är en helt annan sak för våra mor och farföräldrar har stenar i sina ringar. Släta ringar kan var väldigt fint. Men just nu börjar ringar med stenar bli mer inne och då är det kanske inte så konstigt att fler väljer det.
Jag hoppas att ni blir nöjd med era ringar. Det skulle vara kul att se bilder.